  • Data: 2010-06-22 23:57:34
    Temat: Re: Solary i opłacalność. Obliczenie.
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com> napisał w wiadomości

    > Bo ty rozumiesz WR jako cos co trzeba zrozumiec "wiedza ekonomiczna".
    > To kolosalny blad.

    Od tego jest wiedza ekonomiczna, zajmuje sie wlasnie min. rozumieniem
    wolnego rynku, opisywaniem rzeczywistosci gospodarczej, wyciaganiem wnioskow
    i proba zrozumienia gospodarki ze wszystkimi jej czynnikami. To nie jest
    wiedza jak tu komu utrudnic zycie a wrecz odwrotnie, obserwuje sie to co sie
    dzieje i probuje zrozumiec. Dokladnie tak samo jak inne dziedziny.

    > WR to stan ktorego nie trzeba poprawiac. Nie jest idelany ale to tak jak
    > np dżungla. Nie jest idelana ale nikt jej nie poprawia.

    Podalem Ci przyklad kosztow leczenia zawalow serca i nowotworow. Jak
    wolnorynkowo bys go rozwiazal, zakladajac, ze chory nie jest nadzwyczaj
    bogaty i nie jest nadzwyczaj stary?

    > Nie mozna powiedziec ze "mialem WR jesli chodzi o cos".

    Mozna. Wolny rynek to stan w ktorym rzadza prawa popytu i podazy bez zadnych
    ograniczen.

    > WR to WR dotyczy wszystkiego w gospodarce. Nic go nie reguluje z zewnatrz
    > bo SAM sie reguluje.

    No i sie reguluja wycieczki bez hoteli i powrotu, kredyty bez pieniedzy,
    budowlancy bez odpowiedzialnosci, przewoz osob TAKI za kilometr zlotych
    dwadziescia...

    Pozdro.. TK