eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić? › Re: Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić?
  • Data: 2010-09-03 19:03:58
    Temat: Re: Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03-09-2010 o 11:18:51 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > No widzisz...
    > Liczysz same materiały, a już masz 15 kzł. Dolicz jeszcze pewnie z dychę
    > na robociznę przy instalacji i zrobi Ci się kwota, która nie ma szans
    > się zwrócić w okresie najbliższych dwudziestu lat.
    Szybciej się zwróci, zauważ że wg różnych wyliczeń średnio około 40%
    ogrzewania
    wypuszczasz jako wyntylację z domu, mając rekuperator i GWC jestem w stanie
    odzyskać z tego 90% ciepła, a koszty ogrzewania domu to dominujące koszty
    uzytkowania.
    Z solarami jest inaczej, ale za to mniej gazu zużyję i zostanę nw taryfie
    W2 co
    też daje realne oszczędności.

    > Zaużmy, że zaoszczędzasz realnie na tych wynalazkach
    To nie są wynalazki, to są instalacje ponad standartowe ale instalacje
    podobnie jak elektryczna, wodociągowa czy inne.

    > Ekonomicznego sensu raczej nie ma, a wydatek na etapie budowy - który,
    > jak wspomniał kris - nie podnosi wartości nieruchomości, jest :-)...
    A w instalacji wodociągowej doszukujesz się sensu ekonomicznego?
    przecież możesz się myć w wiaderku w którym przyniesiesz wodę ze studni,
    wiesz jakie oszczędności będziesz miał?
    Nie można na wszystko patrzeć tylko pod kontem oszczędności, np taki
    centralny
    odkurzacz kosztował mnie w sumie ponad 4kzł, wiesz ile zwykłych odkurzaczy
    mozna za to kupić?
    Robię te instalacje dla wygody i po to aby w przyszłości koszty użytkowania
    były niższe i tyle.

    --
    Pozdr
    JanuszK