  • Data: 2011-10-11 10:52:46
    Temat: Re: Sprawdzone drewno w okolicy Katowic
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.10.2011 12:26, Adam pisze:

    > potrzebuje z 10-15m3, przyjedzie 15 ludzi i po zapasach ;) 6-8
    > miesiecy to zadne sezonowanie - najlepiej jakby lezalo conajmniej 24m-
    > ce. Po 6-8m-cach to drewno jest dalej mokre. Chyba ze ma jakas
    > specjalna suszarnie.

    Hmm... Powiem tak: na (wczesną) wiosnę kupiłem grab, akację, osikę (to
    na rozpałkę) i topolę (bo była bardzo tania).

    Topola przyjechała porąbana i była jeszcze "mokra".

    Reszta była w balach i np. osika leżała rok z okładem "pod chmurką" w
    lesie, ale reszta była tegoroczna.

    Sukcesywnie to ciąłem i rąbałem i najkrócej od końca czerwca leżało to w
    drewutni skleconej z palet (ściany i podłoga) i przykrytej ciemną
    plandeką w formie tunelu - zatem ładnie się prażyło i wentylowało.

    W weekend zrobiłem próbne palenie - jest cymes. A brałem z wierzchu,
    czyli te najpóźniej porąbane.