  • Data: 2010-10-18 10:36:38
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b427b37e-d5ea-4362-a5e9-0b73cd8d36b3@28g2000yqm
    .googlegroups.com...
    >Pan serwisant zrobil dobra robote dla ciebie.

    Tyle że ona nie potrafił wytłumaczyć czemu takie działanie ma służyć

    > Obnizajac moc kotla przesunal wykres modulacji palnika w sterone
    > mniejszych mocy.

    Trochę się mylisz gdyż nie przesunął jak twierdzisz lecz tylko zawęził od
    góry. Widzisz w tym rzecz że fabrycznie kocioł mój ustawiony jest tak, że
    palnik modulowany jest w zakresie 9,5-24kW. Zmiana parametru w ustawieniach
    dotyczy oczywiście tylko trybu CO. Zmniejszenie wartości w pamięci powoduje
    tylko i wyłącznie ograniczenie mocy od góry więc kocioł pracuje w zakresie
    np. jak obecnie 9,5-16kW. Co prawda można zmniejszyć moc palnika śrubą
    regulacyjną ale w tym kotle jak i w większości innych poniżej pewnej dolnej
    granicy - tu 9,5kW - zejść nie wolno gdyż kocioł może zachowywać się
    dziwnie, np, nie zapalać, albo zbyt mała temperatura zostanie przez
    elektronikę zidentyfikowana jako awaria i kocioł odetnie gaz wystawiając
    błąd.

    >Przez co w twoim przypadku (vailant ma charaktyrystke liniowa
    >konsupcji gazu do wytwarzania ciepla) obnizyl konsupcje gazu przy
    >nizszych mocach.

    Onet prawda. Nic kompletnie się nie zmieniło gdyż tylko zakres regulacji
    został zawężony a dolna jego część jest nadal taka sama.

    >Ale trzeba uwazac bo sa piece ktorych charakterystyka nie jest liniowa
    >np immergas ktory posiadam ma optymimum w zakresie 40-60 % mocy kotla
    >i przesuwanie nic nie zmieni.

    Tu możesz co najwyżej obciąć zakres od dołu aby nie wchodzić poniżej 40%
    mocy ale nadal nie jest to przesuwane.

    Podsumowując. Raczej w żadnym kotle nie ma przesuwania charakterystyki.
    Charakterystyka jako taka wynika z konstrukcji kotła i jest niekorygowalna.
    Co najwyżej możesz ją obcinać od góry lub od dołu ale w powstałym wycinku
    nadal jest ona identyczna z wycinkiem z poprzedniej.

    Marek