    Date: Sat, 26 Jul 2014 11:53:59 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem

    W dniu 2014-07-25 21:31, ToMasz pisze:

    > mam mionitor lcd dell sips i plazmę panasonica. zgadnij co się
    > bardziej grzeje (mam też pirometr). niestety monitor LCD. Za TV
    > żadnych smug, mimo że wisi na ścianie. mało tego, za nim jest jeszcze
    > 4/3 komputera, żeby był to zestaw "smart"...
    > ToMasz

    Po pierwsze pirometr to sobie możesz wsadzić w buty, bo pomiar
    pirometryczny jest mocno uzależniony od tzw. współczynnika emisyjności,
    a ten zależy od chropowatości/połysku, barwy i rodzaju materiału
    powierzchni, na którą jest skierowany pirometr.
    Po drugie porównujesz mały monitor z dużym telewizorem. Im większa
    obudowa urządzenia tym lepsze chłodzenie i lepsze rozproszenie ciepła.
    Jak chcesz porównywać to porównuj pobieraną moc.
    Po trzecie LCD z podświetlaniem fluoroscencyjnym ma większy pobór mocy
    od LCD z podświetlaniem LED (popularnie LCD z podświetleniem LED
    nazywają po prostu LED-em)
    Po czwarte jak chcesz porównywać zużycie energii to porównuj dwa tej
    samej wielkości telewizory, zbliżone funkcjonalnie. Tu zdecydowanie
    wygrywa technologia LED, zwłaszcza z podświetlaniem polowym.

    Przy obecnych technologiach telewizorów TV plazmowe już nie mają prawie
    żadnych zalet poza niższą ceną. Technologia LCD z podświetleniem LED
    poszła już tak do przodu, że te zalety, które posiadały TV plazmowe,
    przestały już praktycznie istnieć. Czas reakcji i odświeżanie ekranu
    jest już tak duże, że po prostu przeciętny widz nie zauważy różnicy
    pomiędzy LCD z podświetleniem LED, a plazmą. Głębia czerni za sprawą
    podświetlania polowego także jest już na poziomie plazmy, z tą różnicą,
    ze LCD z LED posiada o wiele większość jasność w stosunku do plazmy i
    dzięki temu można oglądać TV nawet przy ostrym świetle zewnętrznym, co
    przy plazmie jest po prostu niemożliwe. TV plazmowe mają zbyt małą
    jasność i dlatego oglądanie przy świetle dziennym jest bardzo utrudnione.
    Poza tym w plazmach nie wyeliminowano jeszcze dotąd zjawiska wypalania,
    które powoduje, że oglądając często jeden kanał telewizyjny, pozostaje
    na ekranie ślad logo tego kanału.

    Dlatego też technologia plazmowa idzie do lamusa, tak samo jak się to
    stało ze starą technologią kineskopową CRT.
    Kiedyś LCD z podświetlaniem LED także zostanie wyparte przez prawdziwy
    LED, w którym każdy piksel ekranu będzie sterowany niezależnie i będzie
    się składał z 3 diod LED.
    Takie telewizory już istnieją, ale jeszcze są zbyt drogie. Po prostu
    trzeba trochę czasu tak jak było kiedyś z plazmą, która kosztowała
    majątek, a teraz jest tańsza od LCD z podświetleniem LED.