  • Data: 2009-08-09 12:50:39
    Temat: Re: Stal nierdzewna - osłona rury od wyciągu kominowego
    Od: "Adam" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    to rozwiązanie na pierwszy rzut oka nie jest prawidłowe:
    - jeśli podłączysz się rura spiro do przewodu kominowego to musisz i tak
    zachować otwór wentylacyjny (conajmniej14/14 cm i nie dalej niż 10 cm od
    sufitu)
    - nie możesz włączać wentylacji mechanicznej z okapu do komina jeśli jest to
    komin zbiorczy (często stosowany w socjalistycznych blokach )
    - przy grawitacyjnej wentylacji (za pomocą rury spiro) musisz ją zaizolować
    termicznie bo w przeciwnym wypadku ciepłe powietrze pod sufitem będzie
    rozgrzewać rurę i powodować powstanie w rurze
    "korka" z ciepłego powietrza który będzie blokował grawitacyjny przepływ.
    - rury giętkie można kupić w sklepach metalowych i tam gdzie sprzedaja piece
    gazowe i instalacje wod-kan
    reasumując wydaje mi się że problem nie jest w zakupie ale w prawidłowym i
    bezpiecznym rozwiązaniu
    jeśli chcesz to mogę rozwinąć temat ale zbyt ogólnie opisałeś
    pozdrawiam
    Adam