    From: cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Stara czereśnia
    Date: Fri, 15 Apr 2011 12:50:28 +0200

    W dniu 15.04.2011 08:19, skryba ogrodowy pisze:

    > Ciecie wykonaj po zbiorach owoców. To obni?y korone ca 1,5 do 2 metry.
    > Pielegnacja ju? stanie sie ?atwiejsza. Nie wykluczone, ?e poni?ej uszkodzen
    > drzewo wypu?ci samoczynnie nowe odrosty (s? sposoby, by to sprowokowaae).
    No właśnie, jakie?
    Pytam, bo mam też starą jabłoń, którą próbuję odmłodzić. Ze 2 lata temu
    usunąłem złamany konar "na obrączkę", ale do dziś u jego nasady nie
    pojawił się ani jeden nowy pęd, a rana zabliźnia się bardzo słabo.
    Na pniu wyrastają czasem nowe gałązki, ale od razu strzelają pionowo w
    góre (ale to tak na marginesie. Głównie chodzi mi o to, jak sprowokować
    "śpiące oczka" do wzrostu?

    > Je?li tak, to potem wytniesz napierw konar lewy
    Od razu cały?
    a po 3-4 latach prawy.
    > K?opot zniknie. W tym czasie nowa korona sie odbuduje i drzewo bedzie ?y?o
    > jeszcze wiele, wiele lat (zd??ysz posiwieae)
    Już zaczynam siwieć ;)
    . Pamietaae jednak trzeba o
    > systematycznym i jak najwcze?niejszym wycinaniu "wilków" (rejteratów) im
    > m?odsze bedziesz wycina? tym mniej pracy w?o?ysz (praktykuje odrywanie gdy
    > maj? wykszta?cone trzy liski - nie potrzeba sekatora). Koniecznie pamietaj o
    > jesiennym bieleniu pnia
    Bielę co rok.

    Pozdr.

    Przemek