    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Świadectwo charakterystyki energetycznej
    Date: Sun, 23 Oct 2022 10:03:56 +0200

    Sat, 22 Oct 2022 11:49:44 +0200, Marek

    > Czym innym jest konieczność posiadania świadectwa by spełnić jakiś
    > nieobowiązkowy cel OZC i WT2021 (cokolwiek znaczą te skróty) a czym
    > innym jest spełnienie obowiązku prawnego bezwarunkowego, bo taki
    > charakter sugerował cytowany wcześniej przeze mnie fragment.

    OZC to skrót od Oblczenia Zapotrzebowania na Ciepło. Te obliczenia mają na
    celu wykazać _projektowe_ zapotrzebowanie budynku na moc i energię, co
    pozwala uplasować budynek w odpowiedniej klasie energetycznej (i tu patrz
    świadectwo). Tym sposobem ja, dodając ocieplenie w odpowiednie miejsca
    (zasugerowane przez audytora), zbiłem maksymalne straty z 9kW na 6kW i
    zużycie energii z AFAIR 17MWh do 9MWh. Więc tak realnie OZC inwestorowi
    pozwala odpowiednio dobrać samo źródło ciepła jak i jego moc. Dlatego ta
    charakterystyka to nie jest głupia rzecz i dobrze że ją W KOŃCU zaczęli
    wymagać. Nie zrobi się charakterystyki bez wykonania OZC. Oczywiście
    paproki pewnie będą się podpisywać pod danymi wyciągniętymi z tyłka, tak
    samo jak diagności się podpisują pod trupami wyjeżdżającymi ze stacji
    kontroli pojazdów. Taki mamy klimat. Zaś WT2021 to skrót od Warunki
    Techniczne 2021, czyli warunki jaki MUSI spełnić budynek dla którego PnB
    zostało zlożone po roku 2021.

    --
    Pozdor
    Myjk