    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Swietlowki do pokoju
    Date: Mon, 4 Jan 2010 20:10:47 +0100

    news:hht65v$2d6$1@news.interia.pl...

    > No to masz jakos sporo szczescia. Ja co jakis czas poznaje budowe kolejnej
    > lampy. Wymonione rury dwa, trzy lata temu zaczynam wymieniac ponownie.
    > Fakt swieca kilka lat, ale 10 to masz szczescie.

    Może to dlatego, że to stary PRL-owski wyrób ;D

    > Dwie spalily mi sie w ciagu trzech dni. To byly ostatnie niemarkowe jakie
    > kupilem. Szkoda pieniedzy.

    Ja tylko raz dałem się nabrać na promocję jakiejś chińszczyzny poniżej
    10zł/szt. Kupiłem kilkanaście szt w Praktikerze i jeszcze tego samego dnia
    odniosłem. Jedna się spaliła w przeciągu bodajże godziny czy dwóch, a
    świetlówki świeciły tak nędznie, że szkoda gadać. Miały świecić jak żarówki
    100W, a świeciły słabiej jak 25W.

    > Ale maja kilkuletnia gwarancje.

    Ale już nie mam siły biegać z reklamacją 3 raz z rzędu w przeciągu okresu
    gwarancyjnego. Mam ich całą reklamówkę ok. 20szt.
    To są bodajże Polluxy (taka troszkę lepsza chińszczyzna). Wdedy wchodząc na
    rynek zachęcali klientów dość długim okresem gwarancyjnym 24 lub 36
    miesięcy.
    Wcześniej tj. jakiejś 6 lat temu kupowałem świetlówki Philipsa płacąc ponad
    40zł/szt., ale padły prawie wszystkie w przeciągu 3 lat. Zostały się tylko 2
    szt. , któe i tak wymieniłem, bo mnie denerowało bardzo wolne rozgrzewanie
    się tych świetlówek.
    Piętro niżej mam zamontowane normalne świetlówki od prawie 5 lat - w jednym
    z pomieszczeń rury 36W, a w drugim rury 18W.
    Dają światło przy którym mogę normalnie pracować wykonując precyzyjne prace
    elektroniczne, a poza tym mam święty spokój, bo od pięciu lat nic się z nimi
    nie dzieje.