  • Data: 2016-04-04 19:28:59
    Temat: Re: Szafy z drzwiami przesuwnymi projektowanie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 4 kwietnia 2016 17:09:25 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Wystarczy ktorys powtarzajacy sie element szalunku zrobic mniejszy a pol milimetra
    i przy dwudziestu stopniach nie beda pasowaly o centymetr. Pol milimetra w warunkach
    budowy domku to dokladnosc niemozliwa do uzyskania. Chociazby dlatego ze wykonawca
    nie ma czym zmierzyc z taka dokladnoscia.

    Ot co ;) Widzialem juz schody co wysokosc kazdego byla inna o 3-5cm :-))
    Moje az takie zle nie byly ale i tak trzeba sie bylo napocic zeby wszystkie
    elementy sie zgodzily, tj:

    - rowna szerokosc kazdego stopnia
    - najmniejsza mozliwa szpara miedzy betonem, a deska (i oczywiscie
    wystarczajaca z leciutkim zapasem do tego zeby nic nie trzeba bylo kuc - 1mm
    to tez za malo bo znowu mogl wystapic blad pomiaru istniejacych schodow).

    Kazde wydluzenie stopnia o 1mm daje w jednym biegu prawie 1cm roznicy,
    a to sie wszystko ma zgadzac do milimetra (nie ma zadnej mozliwosci regulacji,
    bo calosc jest sklejona lamelami we wczesniej przygotowanych przez
    stolarza otworach).

    Pewnie, ze da sie bez softu ale zuzylibyscie ze dwa zeszyty i tydzien na
    rysowanie i dopasowywanie, bo tego nie da sie zrobic matematycznie tylko
    metoda prob i bledow :-)

    W sofcie robie trzy kliki i widze odrazu ktory element bedzie nachodzil na
    schody i widze jakie sa szpary miedzy kolejnymi elementami. W efekcie montaz
    calosci trwal dwa popoludnia a nie tydzien i nie trzeba bylo kuc ani jednego
    schodka, dzieki czemu w domu bylo przy tej robocie czysto :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.