    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szeregowce z "przerwami"
    Date: Mon, 27 Sep 2010 11:46:38 +0200

    "Przemolo" <p...@g...pl> wrote:
    > Swoją drogą, nie znam rynku developerów, więc pytam - czy firmy
    > jednoosobowe w tej branży to norma? jest sobie takie osiedle, którego
    > część już jest wybudowana ale poza ogłoszeniem na gratce nie ma w
    > Internecie o nim żadnej informacji, a i sama firma - developer nie ma
    > swojej strony i nawet nie ma jej w KRS'ie (jedynie znalazłem jej dane
    > adresowe w miejscach typu Panorama Firm, Zumi, itp.)
    > Jakoś z dużą rezerwą podchodzę do takich małych firm i nie wydaje mi się,
    > żeby to było standardem w branży...

    Ja również mam większe zaufanie do takich przedsiębiorców niż do
    deweloperów.
    Mój wujek tak funkcjonuje od kilkudziesięciu lat. Obecnie stawia osiedle
    szeregówek pod Wrocławiem.
    Buduje najpierw 7 segmentów, gdy sprzeda ze 2-3, zabierze się za następny
    ciąg.
    On zarabia uczciwie - w stosunku do "małych" budowlańców ma zupełnie inne
    ceny w hurtowniach, zupełnie inaczej rozmawiają z nim wykonawcy itd. Dzięki
    temu ma konkurencyjne ceny domów czy mieszkań (buduje również bloki),
    jednocześnie zapewniając sobie godziwy zarobek. Helikoptery mu niepotrzebne.
    Sam załatwiłem mu kilku fachowców, którzy sprawdzili się na mojej budowie,
    więc nie ma mowy o patałachach i fuszerkach.
    Jeśli chodzi o materiały - żadnych kompromisów: porotherm 50cm na "ciepłej
    zaprawie", na to wełna 10cm. Każdy segment ma swoją ścianę od strony
    sąsiada.

    --
    Bartek