    From: tall_30 <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szfa, garderoba, zabudowa
    Date: Wed, 18 Nov 2009 01:29:41 -0800 (PST)

    On 17 Lis, 22:23, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sprzet na dekodery, odwtwarzacze DVD itp.. Po stronie krótszego boku (2m)
    > maja byc zamontowane drzwi.
    > Wewnatrz garderoby maja byc pólki oraz wieszaki.
    > Mysle, zeby wszystko pomontowac na profilu UD28. Od zewnatrz plyta G-K, a
    > wewnatrz jakas plyta pazdziezowa, laminowana.
    >
    > W zwiazku z tym mam kilka pytan:
    > 1. Czy ktos z Was juz cos takiego robil. Moze dysponuje zdjeciami swoich
    > rozwiazan lub rozwiazan znalezionych w necie ? Brakuje mi "Weny twórczej",
    > zeby to zrobic w miare fikusnie, a zarazem praktycznie.

    Chetnie pokaże ale powiem szerze że nie wiem gdzie umieścić zdjęcia
    żeby nie przechodzić procedury rejestracyjnej. :(
    U mnie wygląda to w ten sposób że na jednej ścianie zrobiłem MEGA
    szafe wnękową.
    Układ:
    1)Szafa z drzwiami z przesuwnymi łamanymi szerokość wnęki=130 cm,
    drzwi=100 cm => łamane na pół i przesuwają sie lewo-prawo (drogo ale
    warto)

    coś w stylu:
    http://www.belmeb.pl/idm,9,kat,61,04-drzwi-przesuwne
    .html
    coś w stylu WING77

    2) Wnęka u góry na AV z blatem wpuszczanym na głębokość szafy, na dole
    na grzejnik (wpuszczony tak aby tylko zlicować z drzwiami), szerokość
    100 cm ( za grzejnikiem mam wnęke gdzie wkładam rzeczy chowane na
    zawsze)

    3)Szafa z drzwiami przesuwnymi jw.

    W jednej mam półki w drugiej podwójny drążek
    Ściana jest zrobiona z GK.

    > 2. Czym przykrecic plyty wewnatrz, zeby nie bylo na wierzchu wkretów ? W
    > ostatecznosci pomontuje ocynkowanymi wkretami samowiercacymi z plaskimi
    > lbami. Sruby wpuszczane i zakrywane plastikowymi zatyczkami raczej odpadaja,
    > bo mysle o jak najcienszych plytach np. 10mm.

    A nie prościej z płyt GK?

    > 3. Czy istnieja blaty o szerokosci 50 oraz 60 cm wykanczane zaokragleniem z
    > 2 stron ?
    NIe rozumiem pytania

    > 4. Jakiej firmy polecacie dobre farby lateksowe, zmywalne i niescieralne ?
    > Potrzebuje pomalowac nia sciany, na których beda zamontowane pólki z
    > odzieza. Chodzi o to, zeby odziez sie nie brudzila od sciany, a w razie
    > potrzeby mozna bylo te sciane przetrzec wilgotna szmatka z kurzu. Moze
    > jakies inne rozwiazania ?

    Ja pomalowałem dekoralem i szerze może nie zwracałem uwagi wiec chyba
    wszystko jest OK
    Zona tez nie narzeka.

    > 5. Jakie polecacie w miare dobre i tanie systemy zabudowy szaf tzn. pólki
    > druciane, koszyki, listwy montazowe, uchwyty itd. ?

    Popatrz na stronie wyżej.
    Ja dużo o tym myślałem wkońcu wybrałem najprostsze rozwiazanie.
    W jednej szafie podwójny drązek.
    A drugiej listwy przykręcone do ściany pomalowane na kolor ściany i
    półka z MDF przyciętą w pobliskim zakładzie

    Poza tym po roku wykończania uważam że nie ma czegość dobrego i
    taniego

    > 6. Czy sa produkowane takie pólki do systemów o dlugosci 3m i szerokosci 30
    > oraz 40cm ?

    Półki jak wyżej=> MDF, Chyba najwieksze płyty mają 2,5 na 3 metry.
    Firma może przyciąć Ci na mm.

    > 7. Jak zapewnic wentylacje oraz zabezpieczyc przed przedostawaniem sie kurzu
    > ? Moze jakies kratki wentylacyjne z wymiennymi filtrami przeciwkurzowymi ?
    Skad/gdzie?
    Jak ty czesto zamierzasz tej szafy używać?
    Raz na dziesięc lat?
    Ja dwa razy dziennie, a moja żona to.........................

    I na koniec
    mam 50 metrowe mieszkanie i sam zrobiłem 6 szaf wnekowych (w łazience
    też - 60 cm).
    I zauważyłem jedno: im prostszy układ tym lepiej.