    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szfa, garderoba, zabudowa
    Date: Wed, 18 Nov 2009 16:16:18 +0100

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:he0alj$p8m$1@news.onet.pl...

    > Na zwyklym profilu sciennym nie wyobrazam sobie wieszac drzwi.

    Oczywiście, ze drzwi będą na profilu przeznaczonym do tych celów. Pisząc o
    UD28 miałem na myśli pozostała konstrukcję.

    > Chyba to sie nazywa opaska i jest latwo dostepne w markecie lub zakladzie
    > przycinajacym plyty meblowe.

    Ale to chyba masz na myśli listwy do płyt ?
    Ja natomiast myślałem o długich blatach kuchennych o grubości 27-28mm. Tyle,
    że wszędzie w sprzedaży widzę blaty zaokrąglone z jednej strony, a z drugiej
    oklejone pod kątem prostym inną okleiną niż laminat. Ja natomiast potrzebuję
    blat dwustronnie zaokrąglony laminatem.

    > W Castoramie widzialem cos ladnego i nietaniego
    > http://www.elfa.com/Polish/Inspiracja/Garderoba/. Nie kupilem :)

    Oglądałem to, ale są okropnie drogie. Byle koszyk 50-100zł.

    > Nie wiem, ale ciezko znalezc tak dlugie plty meblowe (najczesciej maja 2,6
    > lub 2,8 m)

    Tu mi chodzi o te systemowe półki z drutu.
    Jedna z wersji zakłada, ze w ostateczności zrobię półki z płyt wiórowych lub
    MDF oklejanych lub maskowanych listwami.
    W tym przypadku nie mam żadnych problemów ze znalezieniem odpowiednich płyt,
    docięciem ich na wymiar i obklejeniem.
    Oczywiściew masz rację, ze raczej nie ma płyt o większych rozmiarach jak 2,6
    lub 2,8m, ale to nie stanowi dla mnie problemu, bo półki można składć z 2
    kawałków, złączonych z sobą kształtownikiem plastikowym w kształcie litery
    "H". Tyle, że traktuję to jako ostateczność. Wolał bym jednak systemowe z
    drutu, bo w razie potrzeby mozna łatwo przearanżować.

    Myślę, żeby zrobić wnękę dla TV o głębokości ok. 15cm i szerokości 1m do
    powieszenia TV LCD, tak żeby zmieściły się dodatkowo z tyłu (wewnątrz
    garderoby) półki, a pod spodem (pod TV) zrobić półki na DVD itp. o
    głębokości 40-50cm.
    Półki pod telewizorem chciałbym wykonać z blatów (takich jak kuchenne) z
    okleiną drewnopodobną. Pierwsza półka od góry ma być na całej długości
    garderoby i ma wystawać ok. 10-15cm ze ściany (po stronie pokoju) tak, aby
    można na niej było połozyć jakiegoś pilota, radiobudzik, czy też jakąś
    ozdobę. Półka ta ma natomiast wewnątrz garderoby tworzyć blat, na którym
    będzie można składać/rozkładać odzież. Dlatego też szukam blatów dwustronnie
    zaokrąglonych. Pod blatem i ponad blatem wewnątrz garderoby mają być
    zamontowane półki na odzież. Tyle, że najlepiej półki systemowe ze
    zgrzewanych drutów.

    Ponadto zastanawiam się jeszcze jak zamaskować szczeliny pomiędzy blatem, a
    płytą gipsowo-kartonową.

    Choć też zastanawiam się czy jest sens taki blat wiązać na stałe z
    konstrukcją ścianki, bo w razie uszkodzenia takiego blatu trzeba będzie
    rozbierać całość. Może jednak postawić ścianki z G-K, a blat tak przeciąć,
    aby dostawić do tej ściany. Obawiam się tylko jednego, że nie uda mi się
    zbyt dokłądnie dociąć blatów i pozostaną nierówne szczeliny po 2-3 mm, a
    poza tym musiał bym dodatkowo stosować uchwyty podpierające te blaty, czego
    jednak chciałbym uniknąć, bo wyglądają nieestetycznie.