    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 27 Sep 2023 08:38:27 -0700 (PDT)
    <o...@l...harvard.local>
    <e...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: Takie ciekawostki
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 27 września 2023 o 12:55:24 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Sam jesteś porażka.
    > Wielkość instalacji to jedno, bieżące zużycie to drugie.
    > Wiesz ile zużywam na bieżąco, że piszesz, że to porażka?
    > Od początku roku mam 19,9 MWh produkcji przy 21kWp mocy całkowitej.
    >

    > TG
    To co napisałeś to są argumenty w stylu czy wiesz kim jest moj tata. Nie wiem ile
    zuzywasz na własne potrzeby i co bys nie napisał to i tak zweryfikować nie mogę.
    Dlatego lepiej by było jak bys się w głupi sposob nie odgrazał. I chociaz nie wiem
    ile zuzywasz na własne potrzeby to mogę z duza doza prawdopodobieństwa przypuszczać
    ze możesz napisać ze na podgrzewanie wody w basenie. Tylko ze podgrzewanie wody w
    basenie to umysłowa porazka jak sa dziesiątki razy tańsze kolektory słoneczne. Bez
    fotowoltaiki w inny sposób można realizować swoje zapotrzebowanie energetyczne. Ktoś
    niedawno tutaj napisał ze przeliczył gaz i wyszło mu ok 40 groszy za kilowatogodzine.
    Czyli dużo taniej niz pradem z sieci. Prad z fotowoltaiki nie jest darmowy. On tylko
    z czasem obniża cenę kilowatogodziny jaka się zapłaciło kupując instalacje. Zeby było
    łatwiej zrozumieć to na krowach to wytłumaczę. Jak ktos zapłacił za instalacje 25
    tysięcy to pierwsza kilowatogodzina kosztowała go 25 tysięcy. Jak zrobiła instalacja
    2 kilowatogodziny to dwie wyszły 25 tysięcy a pojedyncza 12,5 tysiaca. Wychodzi ze po
    10 latach w sytuacji gdy nic się nie zapsuło i nie mazadnych innych kosztow
    kilowatogodzina kosztuje prosumenta 62,5 grosza. Tyle to nie kosztuje dzisiaj w
    drugiej taryfie. Gadali ze chca zrobić dodatkowa taryfę z tanim pradem dla tych co
    grzeja pompami ciepła. W takiej sytuacji własna fotowoltaika będzie całkowicie
    nieopłacalna. A co dopiero jak zaczna wyłaczac jak w lato będzie za duzo pradu w
    sieci. Zaraz prosumentow przerobia na sprzedawców prądu rozliczanych w systemie
    godzinowym. Zrobili dla takich ukłon ze jak beda ujemne ceny pradu to dla nich cena
    nie będzie mogła być nizsza niz zero złotych. Zaoszczędziłes 3000 KWh. To strasznie
    mało jak na grzanie własnym pradem. Sezon się kończy i mało co juz odłozysz bo dni
    mniej słoneczne, krótsze i kat pod jakim słońce swieci chujowy się zrobił. Zeby zima
    grzać będziesz ponad limit musiał dokupic 10 tysięcy kWh. To jak po 1,30 by była
    kilowatogodzina to za 13 tysięcy pradu dokupisz. Wydałes ze sto tysięcy na instalacje
    i dokupisz do niej pradu za 13 tysięcy. Normalnie interes zycia zrobiłeś.