    Subject: Re: Ten to musiał mieć basen ;)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 9 Jul 2017 16:13:42 +0200

    W dniu 2017-07-09 o 14:23, Budyń pisze:

    > jasne z epył piaskowy jest, tyle ze jest go niewiele. Chyba ze ktos na wydmach
    mieszka :) Ale zeby ten pył niszczył strukturę szkła to ja nie bardzo wierzę.

    > b.

    Ziarenka piasku niesione wiatrem uderzają w strukturę szkła i tworzą
    mikroskopijne rysy.

    Widzisz, problem szkła polega na tym, że jest ono kilkakrotnie
    wytrzymalsze od stali, pod warunkiem, że nie posiada na swojej
    powierzchni rys, ani wewnętrznych defektów. Im bardziej porysowana
    powierzchnia szkła i im więcej w nim defektów tym jest bardziej kruche i
    bardziej podatne na pękanie.