  • Data: 2015-04-05 20:08:39
    Temat: Re: Tulipany
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W Wigilię Bożego Narodzenia napisałem:

> [...]
    > spokojnie w nieogrzewanym pomieszczeniu, do dzisiaj leżały. Kiełki im
    > takie białe zaczęłey wyłazić, ale niewielkie i niektórym tylko. Myślę
    > sobie -- macie mi tu uświerknąć, to was do ziemi wsadzę. Jak pomyślałem,
    > tak zrobiłem, inaugurując tym samym nową tradycję Wigilijnego Sadzenia
    > Tulipanów. Przed pierwszą gwiazdką zdążyłem. Koło świerka chyba będzie
    > im dobrze. Ale czy się nie mylę? Czy od późnego posadzenia krzywda im
    > nie będzie? Wpłynie to jakoś na okres kwitnienia? W ogóle poradzą sobie
    > ze zrobieniem kwiatków? Najlepiej by było, by ujrzeć kwiaty na Wielkanoc.

    Nie zdążyły. Liście zrobiły już całkiem pokaźne, ale do kwiatów daleko.
    Jednak mniejsze są te liście niż u tych, które obok tkwią w zapomnieniu,
    nigdy nie wykopywane, więc już im cebulki mocno zeszły do podziemi.
    Może to być jednak kwestia odmiany.

    Razem z tulipanami posadziłem wtedy również żonkile. To znaczy wtedy,
    sadząc, nie byłem całkiem pewien co to takie. Ale w końcu się wydało.
    Te były punktualne. W Wielki Piątek zaczęły, a dzisiaj stały już w
    pełnym rozkwicie. One jednak nie tak stoją, jak na żonkila przystało
    -- łodyżki u nich króciutkie, ledwie po kilka centymetrów. Skąd im tak?

    > Jarek
    >
    > PS
    > Przy okazji Wszystkim Tutejszym wszystkiego najlepszego z okazji Świąt
    > Bożego Narodzenia, albo innej dowolnie wybranej. Żeby kiełkowało, żeby
    > pędy puszczało grube i mięsiste, żeby kwitło i owoc stokrotny wydało.
    > Żeby przędziorek nie szalał, a pszczoły liczne się stały niczym gwiazdy
    > na niebie. I żeby z kretem szło jakoś się dogadać -- dzisiaj dobra
    > okazja do tego, by na spokojnie ustalić z takim warunki na przyszłość.

    Ponieważ pojawiła się Okazja Nowa, więc do życzeń ozimych dołączam również
    życzenia jare.

    --
    Jarek