    From: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tynkowanie
    Date: Fri, 18 Jun 2010 10:25:37 +0200

    On 17.06.2010 09:29, Jackare wrote:
    > wykonawcy i obciążenie inwstora dodatkowymi kosztami okablowania. Dobrze
    > wykonane połączenia w puszkach (dobrze tzn nie na kostkach i raczej nie
    > na wago tylko na zaciskach powierzchniowych) wytrzymają dziesiątki lat.
    > W przypadku awarii wymienia się stosunkowo krótki odcinek pomiędzy
    > puszkami a nie szarpie kilometr kabla lub sztukuje w ścianie.
    > Instalacje puszkowe lepiej ciągnąć górą pomieszczeń, instalcje
    > bezpuszkowe - podłogą. Każda z metod ma swoje wady, zalety i wymagania.
    > Partactwem wykonawcy i działaniem na szkodę inwestora jest mieszanie
> [...]

    Mozesz pokazac te 'zaciski powierzchniowe'? Bo nie spotkalem sie z
    niczym co mialo by taka nazwe.

    Wago 'Wago' jest bardzo dobre, jezeli jest stosowane zgodnie z
    instrukcja producenta. Stosuje sie je nawet w rozdzielniach.
    Zla opinia tych zlaczek bierze sie ze stosowania chinskich zamiennikow
    'typu wago' i braku znajomosci technologii ich stosowania.
    Zlacze Wago jest bimetaliczne, zaciska sie przy wzroscie temp. zlacza.
    Samo polaczenie ma znacznie wieksza wytrzymalosc pradowa niz zastosowany
    przewod. Ja robilem nawet test, Dwa przewody jeden 1.5mm2 drugi 2,5mm2 w
    zlaczce 3 torowej. Gdy izolacja przewodow zaczyna sie topic zlaczka
    dalej trzyma, jak juz nie ma zupelnie izolacji na przewodach dopiero
    zaczyna sie ruszac ten plastik na wago. Ale polaczenie dalej istnieje.
    To jest barzdo dobra technologia.
    S.