    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Układanie kostki brukowej - samodzielnie, DIY ?
    Date: Mon, 11 May 2015 23:38:36 +0200

    W dniu 11.05.2015 o 21:27, w...@g...com pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ułożenie kostki brukowej wokół domu, podjazd (będzie z 200m2), etc.
    samodzielnie, przy zerowym doświadczeniu, ale ogólnie przy średniej praktyce w
    podobnych dziedzinach (układanie płytek, gipsowanie,tynki,styropian i takie tam
    pierdóły) można podjąć się ze sporą szansą na sukces?

    > Za sukces uważam
    > -ułożenie zgodnie z projektem (zrobić, tak jak się wymyśli),
    > -równo i gładko
    > -na lata bez generalnego remontu

    Wiele lat temu miałem bagno przed garażem. Wpadłem na pomysł że sam
    położę kostkę brukową, ba nawet sam ją zrobię! Wtedy wiele osób zaczęło
    mnie pouczać że najpierw musi być warstwa przenosząca obciążenia, potem
    odwadniająca, potem jeszcze coś a na koniec kostka. Pomyślałem sobie że
    ta ziemia która czasami wysycha, jest wystarczająco nośna, bo od lat po
    niej jeżdżę autem. po podniesieniu poziomu wody też będzie mniej... wiec
    o co chodzi? Będąc mało przekonany i strasznie uparty, wyrównałem "z
    leksza" teren za pomocą kilofa i łopaty, położyłem kostkę i.... leży tak
    już ze 20 lat. wiele z tych kostek pękło, niektóre się skruszyły, ale
    podjazd (duży) jak leżał tak leży. poziomy, niezapadnięty, a wiecznie
    stojąca woda gdzieś sobie popłynęła bo grunt podniósł się miejscami o
    wysokość kostki brukowej.
    Tak więc krótka odpowiedź brzmi - dasz radę. Nie jest to jednak
    odpowiedź wyczerpująca. Może się tak zdarzyć, ba, prawie napewno tak
    będzie, że jak zobaczysz swoje dzieło, to stwierdzisz... że trzeba było
    wziąć firmę, bo "kijowo" to wygląda. Ale jak za parę lat zobaczysz
    gdzieś, u kogoś jak wybrukowała firma, to jednak zmienisz zdanie i
    pomyślisz że Twoje dzieło jest w sumie całkiem fajne.
    ToMasz

    Ps 40zł/m2 to nie jest tanie pokrycie. Może coś innego niż bruk?