eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUszkodzona rura wody (niebieska), jak naprawić - POMOCY. › Re: Uszkodzona rura wody (niebieska), jak naprawić - POMOCY.
  • Data: 2010-10-20 09:24:33
    Temat: Re: Uszkodzona rura wody (niebieska), jak naprawić - POMOCY.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Paź, 23:20, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:

    > Co mogę z tym zrobić, co powinienem zrobić, żeby potem nie mieć problemów z
    > tą rurą i wodą. Rura ta zasila cały dom, gdyż wody z wodociągów nie mam.

    Jak napisal kiki - FOTKA! Rury PE sa bardzo elastyczne i ich
    jednokrotne zlamanie kompletnie im nic nie szkodzi. Wiele razy tu
    pisalem jak np. wodociagi naprawiaja te rury w razie awarii (np.
    pekniecia). Przyjezdza pan, zaklada pol metra dalej zacisk na rure
    (takie zwykle dwa gladkie prety skreca dwoma plaskownikami na srube -
    rura sie splaszcza calkowicie, na tyle ze woda przestaje plynac. Potem
    na uszkodzone miejsce zlaczka zgrzewana, elektrooporowa (tylko taka ma
    sens) i gotowe. Zacisk sie odkreca i pod wplywem cisnienia rura sie
    spowrotem "rozklada" do pierwotnego stanu i nic jej nie jest, mimo ze
    jeszcze chwile temu byla doslownie zmiazdzona :) Takze moze wcale jej
    naprawiac nie trzeba ?

    A jezeli juz bardzo chcesz to tylko zlaczki elektrooporowe. Mufka
    kosztuje kolo 30-40 pln ale trzeba do tego zgrzewarke - pogadaj z
    monterami z wodociagow to za flache czy inna niewielka oplata ktos
    podjedzie i zgrzeje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.