    From: "e-kran" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uwaga (!) na zmywarki ELECTROLUX'a ESL/ESI - parują
    Date: Sun, 27 Dec 2009 20:55:53 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Odradzam dokładnie wszystkim zakup jakiegokolwiek Electroluxa, a mam sporo
    > tego sprzętu w domu. Dzisiejszy Electrolux to nie to samo co kiedyś. Z
    > piekarnikiem też miałem niezłą jazdę. Fabrycznie źle zmontowany, nie mieścił
    > się w szafce. Wymiana na inny egzemplarz jeszcze przed montażem.
    > Dla odmiany kolega w zmywarce z tej samej serii kilka razy wymieniał
    > wentylator.

    Trochę dołożę Electroluxowi, choć może to odosobniony przypadek.
    Mam sprzęt AGD z jednej półki (średniej), kupowany w tym samym czasie.
    Whirlpool (piekarnik i mikrofala, na razie OK), zmywarka BEKO (prawie OK),
    pralka Electrolux EWT 10420W (na razie OK) i płyta indukcyjna Electrolux EHD
    60020 P (nie OK). Ta ostatnia, jako jedyny mój sprzęt AGD, padła w okresie
    gwarancji. W trakcie pracy nagle huk, odłączyło Sy 16A u mnie w rozdzielni i w
    skrzynce przy ulicy też zdążyło odłączyć Sy 20A. Okazało się, że 2 z 4 pól nie
    pracują. Serwisant wymienił cały moduł. Więc statystycznie nie wygląda to u
    mnie korzystnie dla Electroluxa ;-)
    Przy okazji uwaga na podłączanie płyty do prądu. Serwisant się wymądrzał, że w
    zasadzie powinien unieważnić gwarancję, bo brak jest pieczątki uprawnionego
    elektryka. Trochę się przekomarzaliśmy ale stanęło na tym, że dwóch rozsądnych
    ludzi zawsze się dogada. Oczywiście to pic, w karcie gwarancyjnej nie ma nawet
    miejsca na taką pieczątkę, nie ma też wyraźnego zapisu, który stwierdza
    konieczność wzywania uprawnionego elektryka do podłączenia płyty. Dla
    wszelkiej pewności warto jednak sobie taką pieczątkę zawczasu zapewnić, bo
    producenci AGD i serwisy gwarancyjne są w tej kwestii mocno nawiedzone.

    Pozdrawiam
    e-kran