  • Data: 2010-02-26 22:54:20
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Lut, 23:04, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Zapomnia e o kosztach odwiert w. do dolnego r d a. 80z /m a odwiert w
    > oko o 5 po 70 metr w kazdy. To tak rednio wypada.

    Ja mam kolektor plaski.. Koszt niebo mniejszy ;-)

    > Pewnikiem jej COP jest dobre kilkadziesi t % ni szy ni nowej wi c zu ycie
    > pr du o tyle wi ksze.

    2k pln / sezon. Dane z sezonu 2008/2009.

    > To ju tylko glikol z nazwy pozosta .

    I co z tego nawet jakby? Nie ma problemu, widocznie nie zamarza. A
    mniejszy roztwor glikolu to tylko mniejsze zuzycie pradu przez pompy
    obiegowe bo czynnik rzadszy :)

    > Jasne! Po25 latach taka lod wka pracuje 23 godziny na dob .
    > Zapewne nie jeden spotka si z konieczno ci uzupe niania czynnika w
    > samochodowej instalacji, wymian spr arki wi c dlaczego ten problem nie
    > mia by wyst powa w PC? Co chcesz udowodni ? e agregat p ki si silnik nie

    Porownujesz srodowisko samochodowe (skrajne temperatury, elastyczne
    zlaczki, ogromne drgania), do srodowiska w ktorym dziala pompa ciepla
    (stala temperatura, ograniczone do minimum drgania) ? Wiec dalsza
    dyskusja nie ma sensu ;) Wogole to mi sie juz nie chce o pompach gadac
    - myslcie sobie, ze to takie drogie i niefajne ;-)

    > Ty ju wiesz najlepiej. Palisz drewnem ale wiesz.

    Heh. A Ty wiesz lepiej, co ja wiem... fajnie :)

    > Znam co prawda nie bezpo rednio ale s dwie osoby kt re u ywaj PC. Obie

    Uhu. nie bezposrednio.. Kumpel kumpla.. Daruj sobie prosze :) Tak
    powstaja mity i legendy!

    > W necie jest wizualizacja PC Viessmann.http://www.viessmann.pl/pl/products/Heat_p
    umps/wizualizacja.html
    > Za o si e postarali si o maksymalne osi gi, wybrali dobre miejsce z
    > maksymalnie sprawnym dolnym r d em  i wyciskaj ile si da bo przecie
    > zalezy im na tym eby to sprzeda co nie?
    >
    > Odpowiedz mi na pytania:
    > 1. Jaki jest wsp czynnik COP ca ej Instalacji? (modelowej instalacji)

    Pisze tam - 3,3. Ja zawsze zakladam 3.0 w roznych obliczeniach dot.
    oplacalnosci.

    > 2. Jaka jest temparatura w zbiorniku CWU i czy jest wed ug ciebie
    > wystarczaj ca ?

    49st C. Max 55, min 29. Po co mi kazesz przepisywac wartosci ktore tam
    sa podane ? :) Ja mam teraz 50 st C na wyjsciu i przy kapieli musze
    termostat przestawiac na nizsza temp. bo parzy.

    > 3. Jakie jest zu ycie pr du w I i II taryfie? Jaki jest procentowy podzia
    > zu ycia  obu taryf ?

    Czy to wazne? Wazny jest COP, reszte sobie kazdy obliczy. Ja zuzylem 8
    tys kWh przez dwa najzimniejsze miesiace tej (najzimniejszej od paru
    ostatnich lat) zimy. 8000 / 3,3 = ok 2400kWh czyli w "pojedynczej"
    taryfie 900 pln czyli 450 pln / m-c. Uzywajac duzego bufora,
    akumulacyjnego domu i licznika dwutaryfowego mozemy spokojnie zejsc do
    300 pln / mc.

    > 4. Policz wed ug obowi zuj cych stawek a nie tych sufitowych kt re s na tej
    > stronie ile zap aci trzeba za pr d wed ug stanu licznika energii
    > elektrycznej.

    j/w

    > 5. Jest to dom 200m2.  Wyprodukowano w sezonie 45608MJ.  Ile zap aci bym za
    > gaz?

    Nie chce mi sie liczyc - podaj. I jeszcze pamietaj o wariancie 5a. NIE
    MAM GAZU NA DZIALCE ;-)

    > 6. Ile kosztuje ta instalacja ?

    A czemu akurat ta ? Viessmann jest cieniutki w pompach ciepla i bardzo
    drogi. Pompa o ktorej pisalem ma lepsze podzespoly i jest ok
    dwukrotnie tansza.

    [...]
    > 8. Ile zyskam rocznie z lokaty bankowej zamiast inwestowa w pompe ciep a i
    > odwierty?

    Nic, bo zyski zje inflacja.

    > Zapewne nie odpowiesz albo odpowiesz wymijaj co.

    Odpowiem, ale chyba daruje sobie dalsza dyskusje, bo bedzie i tak
    bezcelowa :) A ostatnio malo czasu mam, szczegolnie na tematy ktore
    byly juz tutaj przynajmniej kilka razy przemaglowane!

    > Odwieczny problem u obu os b kt re to u ywaj . Woda CWU jest za zimna.
    > Trzeba dogrzewa pr dem. A mia o by tak pieknie.

    Ja teraz grzeje CWU wylacznie problem. I kosztuje mnie to ponizej 100
    pln / m-c.. Gdybym mial II taryfy, wychodziloby z 50 pln. Takze to
    dogrzewanie pradem wcale drogie nie jest :)

    > Po odpaleniu na jesie jest OK  Ale w styczniu i lutym a do roztop w kiedy
    > wody gruntowe niemal zanikaj sprawno dolnego r d a drastycznie spada i
    > COP spada poni ej 2. Jedyne rozwi zanie to wierci g biej albo g ciej ale
    > to kosztuje.  A mia o by tak pi knie.

    No widzisz kolejna bzdura.. 2k pln wydaje moj znajomy na caly sezon.
    Gdyby jego pompa (hibernatusowa) miala COP 2 - wydawalby ze dwa razy
    tyle :)

    > Dochodz jeszcze drobne inne niedogodno ci jak obowi zki przegl d w i wymian
    > p yn w aby nie straci gwarancj i  masz obraz ca o ci.

    Znajomy -> nie wymienia, nie wzywa serwisu (nie byl ani razu - od
    DWUNASTU LAT :) Ktory podajnik na ekogroszek tyle wytrzyma? :-) Ktory
    piec gazowy bez regulacji i dogladania, czyszczenia komina etc tyle
    wytrzyma ?? Nie musisz odpowiadac bo mi sie juz nie chce odpisywac :)
    EOTuje chyba ze ktos przygrzeje jakims argumentem z kosmosu wzietym i
    mi cisnienie podskoczy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.