  • Data: 2015-06-01 08:18:03
    Temat: Re: Wełna skalna na elewacji
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-05-30 22:42, dolniak wrote:
    > [...]
    > Do ad rema wracając
    > Nic nie napisales o technologii,w jakiej tę welnę zamierzasz klaść.
    > jeśli "normalna" na drewnianym ruszcie i sidding-to nie zamierzam komentować.

    Spokojnie :-)

    > Jeśli jakaś super twarda,siatka i tynk-to po kilku latach pojawią się rysy na
    lączeniach.
    > Czas weryfikuje technologie i pokazal,że welna nie jest dobrym materialem na
    izolacje zewnętrzne.Tak samo,jak styropian nie jest najlepszy,jeśli chodzi o izolacje
    poddaszy.Ale to wiem,bo zrobilem.
    > Wracając do domu: rozumiem,że konstrukcja dachu calkowicie metalowa?

    Dach kryty blachą.
    Więźba oczywiście drewniana, nie metalowa :-)

    > Okna też?
    > O przesunięciu budynku nikt nie wspominal?

    Zakładam, że po to wymyślono ograniczenie (15m) na odległość budynku od
    ściany lasu ażeby las zabezpieczyć przed zagrożeniami ze strony budynku
    i na odwrót. Ja odsunąłem się o dodatkowe 5 metrów - więcej nie mogłem.

    > A może ubezpieczyc by warto?

    To jest oczywista oczywistość.

    > tylko tych większych drzew szkoda...

    Pi razy drzwi 50 letnie brzozy są jakby z definicji w wieku rębnym.
    W każdym razie temat był konsultowany z leśnikiem i nie wzbudził
    kontrowersji. Nie poleciało zresztą tych drzew aż tak dużo. Natomiast
    ich wycięcie ładnie doświetliło działkę ale jednocześnie IMHO nie
    spowodowało degradacji krajobrazu.

    Po to zresztą razem z działką budowlaną kupiłem przylegający las ażeby
    mieć wpływ na to jak będzie wyglądało nasze otoczenie.

    Piotrek