  • Data: 2012-12-24 09:37:38
    Temat: Re: Wentylacja grawitacyjna - wieje do wew.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rozumiem, ale wydaje mi się, że zapewniam nawiew taki sam, jak inni
    > którzy nie mają problemu. To mnie wkurza. Nie będę nacinał uszczelek w
    > oknach, skoro jest to zrobione przez producenta, a okna nie da się
    > uchylić w tak dokładny sposób, żeby był tylko minimalny nawiew.

    > nie

    No to sprawa jasna - masz za mały nawiew. I nie ma znaczenia, że przez 5 lat
    było dobrze. Istotne jest co jest teraz. I nie ma znaczenia, że masz "taki
    sam jak inni", albo, że "nie będziesz nacinał uszczelek skoro jest to
    zrobione".

    Od Twojego tupania nóżką wentylacja się nie poprawi - to nie kwestia
    ambicjonalna więc się z tym pogódź, że to Ty masz coś nie tak (brak nawiewu)
    i to Ty musisz to naprawić. Najprościej zmienić okucia na takie które
    umożliwiają mikrouchył, albo zamontować nawiewniki. Wycięcie fragmentu
    uszczelki najczęściej jest niewystarczające. Zresztą to łatwo policzyć masz
    dwa wyloty o średnicy 110mm Czyli powierzchnia wylotu to 190cm2. Wycięcie
    uszczelki na jednym oknie to 30cm x 2mm czyli 6cm2.

    Pozdrawiam
    Ergie