  • Data: 2016-08-05 12:51:15
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna i komin
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Najprostsza
    > https://www.google.pl/search?q=zaw%C3%B3r+zwrotny+we
    ntylacja&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&
    ved=0ahUKEwjRvPf2harOAhUFDiwKHUkfC4AQ_AUICCgB&biw=13
    23&bih=626

    > Ew można się bawić w przepustnicę, ale to już wymaga trochę więcej
    > miejsca i trzeba dać zasilanie + sterowanie od okapu
    > --
    > Pete

    Zawór zwrotny (jak dobrze rozumiem), to nie bardzo, bo chcę odciąć przepływ powietrza
    wydobywającego się z domu, gdy wentylator okapu nie pracuje, a jednocześnie gdy
    wentylator okapu pracuje - umożliwić swobodny przepływ.

    Ale przeglądając link powyżej można coś takiego zrobić:
    Zakładam, że ciąg grawitacyjny jest dużo mniejszy od ciągu wentylatora (nawet na
    najniższym biegu). Wtedy wystarczy umieścić jakąś klapkę, która zostanie podniesiona
    przez odpowiednio silny ciąg powietrza. I opadnie gdy ciąg spadnie.

    pzdr
    Bogdan