    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wiatrak do okapu kuchennego
    Date: Tue, 15 Oct 2013 13:31:40 +0200

    W dniu 2013-10-15 12:23, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Okapu o szerokości 120 cm są czymś normalnym a nie wyjątkowym, proszę
    > oferta pierwszego sklepu z brzegu:
    > - tradycyjne (35 modeli):
    > http://www.okapykuchenne.pl/przyscienne/okapy-przysc
    ienne-standardowe/wyciagi-przyscienne-standardowe-12
    0-cm/

    Te zwlaszcza bardzo mnie przekoaly. Tylko piszac o wielkosci mialem na
    mysli cos wiecej niz szerokosc grzybka, bo tam o czym moze nie wiesz nie
    montuje sie wentylatorow, tylko w kanale.

    > - rustykalne (8 modeli):
    > http://www.okapykuchenne.pl/przyscienne/okapy-przysc
    ienne-rustykalne/wyciagi-przyscienne-rustykalne-120-
    cm/

    > - skosne - jak Twój (4 modele):
    > http://www.okapykuchenne.pl/przyscienne/okapy-przysc
    ienne-skosne/wyciagi-przyscienne-skosne-120-cm/

    > Oprócz tego jest jeszcze ponad 20 modeli okapów o szerokości ponad
    > 120cm. A to wszystko w pierwszym z brzegu sklepie.

    No ale tu to juz poleglem przyznaje. Mam maly okap. Co prawda nie znam
    zadnej z tych firm, ale jak masz z takimi doswiadczenie to moze nie
    trzeba sie dziwic, ze mozesz nie wiedziec nic o cichych okapach.

    > Nie nadążam za Tobą. O co i kogo mam pytać?

    o wydajnosc, przeplyw, rodzaj fitrow, ilosc obrotow silnika, srednica
    wirnika dmuchawy, wielkosc wlotu i inne rzeczy ktore determinuja poziom
    halasu. Na razie to sie pograzasz po prostu.

    > Nie będzie.

    To z Twoje fizyki widac wychodzi, ze kilka set metrow szesciennych da
    sie bezglosnie przepchac rura 150mm przez godzine, stosujac wczesniej
    filtry. Zaraz dojdziesz do tego, ze odkurzacze centralne sa tak ciche,
    ze ich wogole nie slychac tylko dla tego, ze centrala jest gdzies tam
    dalej od rury ssawnej.

    > Równie dobrze możesz mnie przekonywać że 2+2=5. Rozumiem, że Tobie się
    > wydaje że silnik w Twoim okapie jest bezgłośny, ale to znaczy tylko tyle
    > że Tobie się wydaje. Nic więcej. Źródłem hałasu jest wentylator _i_ szum
    > powietrza.

    Masz racje mi sie wydaje, tylko czemu go nie slyszales i wiesz?

    > Czy Ty czytasz to co piszesz? Normalna lodówka stojąca w zabudowie jest
    > bezgłośna nawet z odległości 1m, a co dopiero z salonu.

    Masz doswiadczenie w temacie, nie ma co. Bardzo ciche lodowki maja
    poziom halasu na poziomie 38 dB, a wiekszosc ma znacznie powyzej 40. Jak
    nie slyszysz z metra to odwiedz laryngologa, a halas jaki slyszysz przy
    okapie moze wcale od niego nie pochodzic w takim razie.

    > Bo ja się w ogóle nie odnosiłem do smażenia.

    A szkoda, bo to tez wyznacznik poziomu halasu okapu.

    > A to jest jakiś obowiązek mieć takie wąskie kanały czy po prostu Ty tak
    > masz i dlatego każdy tak musi?

    To pokaz mi okaz z wieksza rura.

    > A dlaczego zakładasz że inne okapy mają tak samo hałaśliwe wloty i
    > filtry jak Twój ???

    Bo maja takie same filtry.

    > Masz okap który ma tak duże szumy że zagłuszają silnik - ok. Tylko
    > dlaczego zakładasz że inne okapy też takie są ???

    Jasne.
    Bo to tylko Ty swiadomie wybierasz sprzet codzienny? Myslisz, ze w zyciu
    nie widzialem okapu kuchennego, a ten moj to znalazlem przypadkiem na w
    przydroznym rowie?

    > Najwyraźniej ma skoro tak uparcie twierdzisz że Twój okap jest wyjątkowy.

    Nie jest wyjatkowy tylko cichy. Nie rozmawiamy tu designie.

    > Masz problemy z logiką - w jaki sposób z tezy że szum jest głośniejszy
    > od silnika wysuwasz wniosek że silnik nie hałasuje?

    Bo go nie slysze, bo nie pierdzi jak wiekszosc okapow w ktorych nie
    slychac nic poza wyciem silnika i nie jest to szum powietrza z cala
    pewnoscia, bo rozmawiamy normalnie stojac przy nim, bo nie jest wiele
    glosniejszy od lodowki, bo slysze jak cos wykipi kiedy okap pracuje, bo
    smazenie jest glosniejsze, a przy tym wszystkim wyciaga co trzeba i
    porownujac z wiekszoscia okapow jakie w zyciu widzialem ten jest cichy.
    Reszta mnie nie interesuje. Okap to okap, ma tylko pompowac cicho powietrze.

    Pozdro.. TK