    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wiatrak do okapu kuchennego
    Date: Tue, 15 Oct 2013 16:50:09 +0200

    W dniu 2013-10-15 15:16, Ergie pisze:

    > Sam pisałeś że Ci szumi powietrze na filtrze - im większa powierzchnia
    > filtra tym mniejsza prędkość przepływu powietrza przy tej samej
    > wydajności. Elementarne.

    i przewezenie w malym wentylatorze. Elementarne... :-)

    > Nie, masz najzwyklejszy na świecie.

    Przeciez nie pisalem, ze jest z Marsa tylko podalem przyklad cichego.

    > Nie pogrążaj się.

    Ta jasne i co jeszcze?
    Lider okapow kuchennych znanych na calym swiecie.

    > Po co? Twój okap naprawdę nie jest wyjątkowy.

    Szkoda, ze go nie slyszales, ale dobrze, ze wiesz lepiej ode mnie. hehe

    > Czy ja pisałem że wywalenie wentylatora do komina spowoduje że ten okap
    > stanie się bezgłośny? Może skup się na uważnym czytaniu ze zrozumieniem
    > tego co ja piszę a nie na wymyślaniu bzdur.

    To dlaczego uwazasz, ze moj jest glosny skoro slysze tylko szum powietrza?

    > Bo ja wiem, jakie silniki montuje się w okapach i jak one hałasują. Twój
    > okap nie jest wyjątkiem zrozum to wreszcie.

    Jaki silnik siedzi u mnie w okapie i jakiego rodzaju jest wentylator?

    > Wydawało Ci się że masz duży okap a teraz wydaje Ci się że coś wiesz o
    > cichych lodówkach. Proszę pierwszy z brzegu przykład lodówki o poziomie
    > hałasu 35 dB:
    >
    > http://www.agito.pl/lodowka-do-zabudowy-siemens-ki-8
    7saf30-3068-692604.html?attr=1-273029

    I nie slyszysz jej z metra tak? Zabawne...
    A znajac Ciebie juz troche nie moglem nie myslec, ze nie znajdziesz
    cichszej lodowki niz ta ktora podalem. Podobnie jak kociol kondensacyjny
    i temp. zasilania 90C z innej dyskusji. No przeciez mozliwe nie?
    Ciekawe, ze wybierajac pierwsza z brzegu nie natknales sie np. na ta:

    http://www.agito.pl/lodowka-do-zabudowy-amica-bk-313
    -3-3068-527414.html
    hehe

    > A przypominam że piszemy o lodówce do zabudowy. Dobrze zabudowana jest
    > _znacznie_ cichsza.

    Tak wiem, noca kiedy wszyscy spia nie slychac z metra. :-)

    > ROTFL. Człowieku ja w swojej pracy używałem mierników a nie smażenia!

    Moze nie potrafisz sie nimi poslugiwac skoro 35 dB nie slyszysz z metra?
    Myslisz, ze wogole kogos to obchodzi? Mierniki jakies? Jak robisz cos w
    kuchni to chcesz zeby bylo cicho i tyle. Ja pisze to co mnie interesuje,
    bo wiesz gdybym Ci podwal wartosci w dB z roznych odleglosci to raczej
    powinienem sie zastanawiac nad stanem wlasnego umyslu, ze chce mi sie w
    tym wieku udowadniac cos o jakims gownianym okapie od ktorego nic nie
    zalezy.
    Przyjmuje wiec normalne halasy w domu, a nawet nie halasy, jak gotujaca
    sie w czajniku woda, lodowka, smazenie na patelni i okap. Wychodzi na
    to, ze jest glosniejszy od lodowki, ale od smazenia i czajnika juz nie.
    Ty oczywiscie mozesz sie z tego smiac i dalej dzielic wlos na czworo,
    ale mnie to nie interesuje. Po co mam opisywac wiecej skoro zaraz
    napiszesz, ze mam czajnik glosny. Jak napisze, ze latem przy otwartych
    oknach bardziej slysze to co na dworzu niz okap to napiszesz, ze
    mieszkam w tunelu merta i ciagle jezdza pociagi. I tak bedziesz sobie
    wyszukiwal kolejne antytezy jak np. najcichsza przypadkowo w linku
    lodowka. Nie trafiaja do Ciebie uzytkowe argumenty, ze jest
    wystarczajaco cichy by nie byl meczacy Twoja sprawa, a mi wszystko jedno.

    > Z jaką rurą? O czym Ty znowu piszesz? To się robi w ten sposób że w
    > ścianie jest kratka o dowolnym rozmiarze np. 20x20 i na tym wieszasz
    > okap. Najlepiej się sprawdzają tradycyjne obecnie zwane "rustykalnymi".

    No jak takie okapy widujesz w zyciu to ja powoli przestaje sie dziwic,
    ze nie rozumiesz o czym pisze. Okapy ktore ja znam maja na gorze
    normalny krociec z kolniezem na ktory naklada sie rure spiro, a te
    dopiero w sciane z mozliwie malymi przegieciami. Pompowanie powietrza w
    jakas kratke istotnie moze sporo zaburzac i nie dziwie sie, ze okap moze
    byc glosny.

    > ROTFL. Istotna jest jeszcze ich powierzchnia i sposób montażu.

    Szkoda, ze nie widziales jak jest u mnie.

    > Bynajmniej. Sporo osób świadomie wybiera cisze w kuchni i zgłaszają się
    > do _specjalistów_ a nie do sklepu. W sklepach cichych okapów nie
    > znajdziesz.

    Widocznie na Slasku nie ma sklepow z tanimi okapami.

    > Czyli jednak wyjątkowy bo według Ciebie cichy w odróżnieniu od całej
    > reszty.

    Bo widzisz, ja nie spodziewalem sie, ze kilka setek kupie cichy i
    wydajny okap. Wiec jesli przyjmiemy, ze cala reszta to okapy za te kilka
    setek to istotnie moj jest wyjatkowy. A te ktore podawales za pare tysi
    jakos znane nie sa, wiec pewnie bardziej chodzi o design niz parametry.
    Ale moge sie mylic, bo u nas na wsi takich nima.

    > No nareszcie rozsądnie piszesz - ten okap jest cichszy niż większość
    > tych które w życiu widziałeś. Tyle że to nie jest odpowiedź na pytanie o
    > cichy okap a o najcichszy jaki Ty widziałeś. Rozumiesz różnicę?

    Wez sie nie wykrecaj. Okap nie wiele glosniejszy od lodowki nie jest
    cichym okapem? Jaja sobie robisz, czy chcesz uzywac go jako poduszki? Bo
    mysle, ze w takim przypadku znajdziesz wiecej negatywow niz tylko halas.

    Pozdro.. TK