  • Data: 2013-06-29 12:26:13
    Temat: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 23:35:50 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > W wątku niżej Ergie opisuje dom 100m2.
    >
    > I tak mnie zastanawia jedna rzecz:
    >
    > Dlaczego 100 m2 mieszkanie jest duże a 100 m2 dom jest małe.
    >

    > Zakładając że standardowe mieszkanie to 60m2
    >
    > +powiedzmy 20m2 na pomieszczenie gospodarcze
    >
    > + 5m2 na większą łazinkę
    >
    > + kotłownie można powiesić na ścianie
    >

    > to dlaczego 100 m2 to mały dom?
    >

    > ps
    >
    > Tak mnie naszla refleksja po chwili że
    >
    > im większy dom (wieksza liczba pokoi)
    >
    > to tym większe odległości pomiędzy nimi
    >
    > a więc więcej korytarzy.
    >
    > Wniosek:

> [...]

    Ciekawy temat poruszyłeś. W mieszkaniu cała powierzchnia w obrysie jest powierzchnią
    mieszkalną. Mieszkania optymalizowane są tak żeby całą powierzchnię zagospodarować. W
    domu jest to inaczej planowane. Pomimo że w obrysie jest dużo metrów to do
    zaspokojenia typowych potrzeb mieszkaniowych wykorzystywana jest tylko pewna część
    powierzchni. Tak na oko tyle samo albo mniej niż w mieszkaniu z taka samą ilością
    osób. Dlatego dom 120m2 daje taki sam komfort powierzchniowy jak mieszkanie 60m2. Bo
    do faktycznego mieszkania wykorzystuje się w obydwu przypadkach 60m2 albo mniej
    powierzchni.