eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWięźba dachowa pod blachę - pełne deskowanie czy tylko łaty kontrłaty?Re: Więźba dachowa pod blachę - pełne deskowanie czy tylko łaty kontrłaty?
    From: "kiki" <c...@v...ts>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Więźba dachowa pod blachę - pełne deskowanie czy tylko łaty
    kontrłaty?
    Date: Sun, 19 Jul 2009 00:58:29 +0200

    "JaWojownik" <J...@p...onet.pl> wrote in message
    news:h3th8b$eul$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Zależy mi na trwałości dachu ale i na optymalizacji kosztów. Czy więźba
    > dachowa pod blachodachówkę powinna być wykonana z pełnego deskowania
    > (deskami lub płytami OSB) a dopiero na to papa, łaty i kontrłaty czy
    > wystarczy system wiatroizolacja, łaty i kontrłaty?

    Myśmy tutaj na ten temat rozmawiali dosyć długo i to chyba jeszcze tydzień
    temu.
    Doszliśmy do wniosku, że oczywiście deskować ale w pewien sposób żeby dać
    jeszcze membranę wiatroizolacyjną, niekoniecznie wysokoparoprzepuszczalną
    ale tylko wodoodporna wiatroizolację.

    Najpierw zaczynasz dach tak jakbyś chciał nie robic deskowania. Czyli
    membrana dachowa wiatroizolacyjna, dobrze sklejona i od krokwii uszczelniona
    też taśmą. Na to bijesz szerokie kontrłaty. Możesz sobie zamówić szerokie
    jak własne krokwie i wysokie na 5cm. W tartaku sobie zamów takie deski razem
    z krokwiami.
    Teraz jak położysz membranę to przybij te kontrłaty ale żeby szczelnie
    przylegały więc pod membrane dasz taśmę od tego systemu membran jaki kupisz.
    Jak już masz te nabite kontrłaty to robisz zwykłe deskowanie i papę, na to
    znowy zwykłe kontrłaty i łaty na dachówkę czy cokolwiek tam dajesz w
    zależności od pokrycia.

    Chodzi o to żeby wykonać wiatroizolację dla wełny w skosach. Nawet sobie nie
    wyobrażasz ile ciepła ucieka, jest wywiewane z wełny. Przy dachu deskowanym
    musisz mieć szczelinę wentylacyjną i właśnie ją zrobiłeś tymi kontrłatami
    pod deskowaniem.
    Membrana chroni wełnę i ją przytrzymuje od góry, że wystarczy tylko ją
    wsadzic do końca do membrany na styk.