  • Data: 2010-01-05 08:10:28
    Temat: Re: Wyciąg kuchenny do rekuperatora
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Sty, 21:44, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:
    > Szukam wyciągu/okapu kuchennego z filtrem tłuszczowym, który mógłbym włączyć
    > w obwód wentylacji mechanicznej. Niestety potrzebuję okap o szerokości
    > 100-105cm.
    >
    > Nie mogę znaleźć modeli bez wentylatora i sterowania (jedynie z
    > oświetleniem). Nie uśmiecha mi się wydawać 2kzł lub więcej i usuwać bebechy
    > z okapu.
    >
    > Mam pytanie do użytkowników wentylacji mechanicznej w domu, jak sobie
    > poradziliście z tym tematem?
    >
    > Mile widziane namiary na firmę która produkuje takie wyciągi (przy czym nie
> [...]

    Bede sie przymierzal do okapu. Pomysl mam taki aby wykorzystac jeden
    ciag wnetylacyjny w kominie.
    Kominy mam i rekuperator tez. Kominy raczej dla kominka i gazu a przy
    okazji pare kanalow wentylacyjnych jakby wojna byla i pradu zabraklo.
    Tak wiec jeden ciag wentylacyjny wykorzystam na okap.
    Aby sie tamtendy nie wydostawalo cieplo to mam zamiar zakupic
    przepustnice zwrotna /PZ/ oraz wentylatorek kanalowy.
    Wentylatorek bedzie wlaczany tylko gdy czujnik temp przy okapie
    wychwyci zwiekszona temperature nad kuchenka.

    Okapy z filtrem weglowym juz przerabialem w bloku- totalna porazka. Po
    jakims czasie filtrow zabraklo do okapu pozatym smrodu i tak wegiel
    nie wyeliminuje i pary rowniez.

    Kupne okapy sa zbyt drogie. Ilosc wlozonej pracy jest niewspomierne
    do ceny. Jakby kosztowaly max 500 zl to bym sie zastanowil.