eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWyciszanie sciany - pomysl i wycena pod ostrzal krytyki › Re: Wyciszanie sciany - pomysl i wycena pod ostrzal krytyki
    From: "Paweł M." <w...@p...zamien>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyciszanie sciany - pomysl i wycena pod ostrzal krytyki
    Date: Fri, 31 Jul 2009 19:53:36 +0200

    > IMHO nie stawia się ściany z Ytonga 5cm...
    > Zamiast tego daj silkę 8cm, i tak będzie dosyć wiotka.
    > ;-)

    Wtedy wełny dałbym mniej (3 cm) - każdy cm jest ważny - to wąski pokój,
    jest łóżko, niezbyt szerokie przejście (ok 70 cm). Zniknie 12 cm -
    będzie już ciasno.

    Ale masz rację, uświadomiłem to sobie, jak na miarce spojrzałem na 5 cm :)

    > albo zostań przy KG.

    nie będzie masy - niskie dźwięki przejdą dokładnie tak jak teraz.

    > oddylatuj od ścian i sufitu. dylatacje wypełnij gąbką syntetczną.

    Wtedy będzie stało 10 m2 które trzymają się tylko na podłodze - będzie
    podobna wytrzymałość jak k-g.

    > IMHO zrób najpierw tą ściankę, a potem zobacz czy może to już
    > wystarczy. Czasami nie ma sensu brnąć dalej. dźwięk zapewne niesie się
    > też sufitem...

    Na ścianie prostopadłej mamy włączniki światła - jak sąsiad włącza
    światło to nie jestem pewien czy to u mnie czy u niego pstryknęło - ta
    ściana definitywnie wymaga izolacji, zastanawiam się nawet, czy to nie
    przez nią właśnie przechodzi większość dźwięku.

    Dzięki za opinię, pozdrawiam!
    Paweł