    From: QbaB <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykonczenie elewacji i ocieplenia przy nadbitce
    Date: Wed, 5 May 2010 01:54:09 -0700 (PDT)

    On 28 Kwi, 12:54, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Powiedzcie mi prosze jak najlepiej wykonczyc elewacje przy dachu.
    > Dach mam taki:
    > od gory: dachowka ceramiczna, konstrukcja - laty i kontrlaty, papa,
    > pelne deskowanie i...
    >
    > Tu chce dac miedzy krokwie welne zostawiajac szczeline kilku cm. Krokwie
    > maja 16 cm, zatem chce dac welny miedzy krokwie 10 cm i zostanie
    > szczelina 6 cm. Ta szczelina ma zapewnic wentylacje welny, zeby
    > wysychala i szczelina ma miec ciaglosc od okapu az do kalenicy.
    >
    > Przy kalenicy bedzie szczelina i tu problemu nie ma, ale przy okapie
> [...]

    Ja zostawiłem szczelinę pomiędzy deskowaniem i murlatą jak na
    zdjęciach
    http://picasaweb.google.pl/QbaBron/OcieplanieMurAty?
    feat=directlink
    a później w podbitce w każdym polu (pomiędzy krokwiami) dałem kratke
    wentylacyjną 14x14 cm.
    Mam nadzieję ze wystarczy.
    Kratki kupiłem metalowe na allegro, firma chyba Jurax czy cos takiego
    - koło Częstochowy.
    To była najtańsza opcja bo płaciłem ok 5 zł za sztukę.
    Nie znalazłem nic dedykowanego w stylu jakiejś kratki liniowej
    docinanej wg potrzeby.
    Jeżeli robisz podbitke z PCV to tam sa elementy wentylacyjne z
    dziurkami, ja jednak uparłem się na drewno.
    Pzdr
    QbaB