  • Data: 2019-03-07 16:12:36
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.03.2019 o 09:17, Marek pisze:

    > Ja chcę też zrobić mieszane. Ciągle  nikt nie przedstawił konkretnych
    > argumentów czemu mieszane jest zle. Co w przypadku gdy nie zaleca się
    > podłogowego np. w sypialni bo to niezdrowe?

    Na przykład dlatego mieszane jest złe, że albo robisz sobie wybajeżoną
    automatykę, czujnikami i sterownikami, które zrobią, że jak będzie zimno
    w pomieszczeniach z kalafiorami, to kocioł i tak odpali i coś sensownego
    podgrzeje mimo, że tam gdzie podłogówka jest OK i z automatu odetnie
    jeszcze podłogówkę od mocniejszego grzania albo masz prostą kotłownie i
    z kaloryferów i tak średni zysk, bo po pierwsze muszą być sporo większe,
    żeby nagrzać z niskiej temperatury (i tak będą maksymalnie ledwie letnie
    zazwyczaj albo wręcz zimne), po drugie zazwyczaj i tak będzie brakowało
    ciepła w obwodzie do szybkiego nagrzania, żeby skorzystać z podstawowej
    zalety kaloryferów, bo woda w obwodzie będzie i tak przygotowana pod
    podłogówkę i żeby tam zapewnić odpowiedni komfort.
    Siłą rzeczy kończysz tak, że albo kombinujesz z rozbudowaną instalacją i
    automatyką albo masz za gorącą podłogę albo za zimno w pokojach z
    kaloryferami i nie ma z czego dogrzać.

    Pzdr
    --
    /__/_* /