    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Date: Tue, 22 Mar 2011 20:39:12 +0100
    <ilds40$i65$1@news.onet.pl> <op.vr62z5y31cvm6g@lap>
    <ile27d$9ia$1@news.onet.pl> <op.vr74u0u11cvm6g@lap>
    <ill07c$fv2$1@news.onet.pl> <op.vschqach1cvm6g@lap>
    <ilnakc$oup$1@news.onet.pl> <op.vsedw7u91cvm6g@lap>
    <ilsvb9$231$1@news.onet.pl> <ilt9an$an7$1@inews.gazeta.pl>
    <ilt9uu$9r9$1@news.onet.pl> <op.vsh30isl1cvm6g@lap>
    <ilv8jr$aht$1@news.onet.pl> <op.vsjilcbd1cvm6g@lap>
    <im07n4$pgs$1@news.onet.pl>
    <e...@x...googlegroups.com>
    <im3a10$qt$1@news.onet.pl> <im4c7g$bh2$1@node2.news.atman.pl>
    <im8m7n$8ht$1@news.onet.pl> <imaph3$mr3$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:imaph3$mr3$1@node2.news.atman.pl...

    > Czyli twoim zdaniem ściana 1W jest łatwa w wykonaniu, moim zdaniem trudna.

    Tym sie roznimy. Dla myslacej ekipy to naprawde bulka z maslem. Cala
    technologia nie rozni sie niczym od budowania kazdej innej sciany. Roznice
    sa tylko takie, ze trzeba dodatkowo w scianie ocieplic newralgiczne miejsca.
    Mi zajelo to 1 dzien.

    > Już raz pisałem. To nie jest konkurs piękności/przewodniości cieplnej
    > różnych materiałów. Bierzemy TEN SAM materiał i robimy z niego ścianę 1W i
    > 2W. I to porównujemy.

    To jest bez sensu, bo taka sciana bedzie bez sensu. Nikt nie robi dzis
    sciany 1W o grubosci jednego metra z suporexu. Porownujemy dzisiejsze
    materialy spelniajace norme sciany 1W i tak zaklasyfikowane. W tym watku
    bedzie to Ytong 36,5 oraz dla wnikliwych poruszany Porotherm. Innych
    rodzajow nie biore pod uwage. Dla tego nie majac twarzy kretyna nie
    osmielibym sie napisac, ze ma mniejsza przewodnosc cieplna w dol bo nie jest
    robiona z tego samego materialu.

    > Przy ocieplaniu ścian masz 5m^3 odciętych kawałków? To kilkadziesiąt m^2
    > ocieplenia.

    Nie ja, tak pisal Krzemo zadajac pytanie na grupie czym to zmielic ze dwa
    lata temu.

    > Mam na myśli pełen system a nie ścinki styropianu wklejone to tu to tam.
    > Miała być łatwość wykonania.

    Jak chcesz moze byc systemowo, ale to ani lepiej ani taniej. Smialo zamiast
    systemowej ksztaltki z kawalkiem welny mozna wstawic przyciety styropian bez
    zadnych strat na jakosci.

    Pozdro.. TK