  • Data: 2010-01-21 22:40:03
    Temat: Re: Z czego zrobićizolacjędźwiękową?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Sty, 15:02, "Rob" <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Bardzo podobne pytanie, ale dotyczące podłogi. Chcę zastosować jakąś izolację
    > akustyczną na podłogę w pokoju. Podłoga jest jakieś 3 cm niżej niż przedpokój.
    > Na podłodze jest płyta wiórowa. Mam zamiar położyć panele, ale co pod nie? Chcę
    > wyrównać do poziomu podłogi z przedpokoju.

    ja bym położył drugą płytę wiórową (osb) rozdzielając je matą
    akustyczna (gdzieś były linki do rozwiązań systemowych) ewentualnie
    jakimś korkiem, czy miękką płytą pilśniową, i co ważne, nie mocować
    płyt ze sobą, każdy wkręt to potencjalny mostek akustyczny, uwaga też
    na łączenia brzegów płyt górnej warstwy, albo milimetrowe szczeliny,
    albo dylatacje z czegoś miękkiego (może być to co pomiędzy warstwami),
    bo inaczej może skrzypieć, na to podkład z korka, albo takiej pianki
    akustycznej specjalnie do tego i panele, musisz tylko wcześniej dobrać
    grubości warstw i lepiej zaniżyć o 1-2 mm bo potem okaże się, że jest
    o tyle wyżej z powodu jakichś nierówności płyt :-)
    oczywiście najlepiej byłoby zrobić wylewkę betonową (też na izolacji
    akustycznej), ale na to nie masz miejsca...

    pozdrawiam
    s_13