    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek
    Date: Wed, 29 May 2024 10:27:00 +0200

    On 10.05.2024 14:07, Janusz wrote:
    > Mokrego nie oheblujesz, impregnowanie też jest daremne bo nie wsiąknie.
    > Musiałbyś to próżniowo robić albo przez dłuższe moczenie, ale na mokre
    > to i tak to jest słabe.

    Okazało się że te krokwie nie były mokre (6-9% wilgotności w drewnie,
    drewno ze składu), po prostu takie ciężkie :-P

    Za to, trafiły się dwie spróchniałe.

    https://i.ibb.co/6v28sJJ/WP-20240517-06-51-53-Pro.jp
    https://i.ibb.co/FzmqVQR/WP-20240516-18-02-39-Pro.jp

    Ale ku mojemu zaskoczeniu, nie było problemu i wymienili na inne.

    > Dól belki która leży na słupach mam na 196cm, nie mam nikogo w rodzinie wyższego
    więc jest bezpiecznie, na niej są krokwie, potem łaty i dachówka co daje mi 30cm od
    dołu belki do dołu dachówki.
    > Też starałem sie dać jak najniżej żeby uzyskać sensowny spadek. daszek ma juz kilka
    lat i jak na razie jest dobrze, nie przecieka i wiatr też nie wiewa wody pod
    dachówki.

    Po długich namysłach dół zostawiłem te 220cm (między podłogą a dołem
    belki) argumenty różne...ale trudno mi było przełknąć że aż 1m różnicy
    między spadem a górą (wymagane min. 15 stopni dla blachodachówki którą
    mam położyć). Ale na szczęście pan ze składu dekarskiego przekonał mnie
    że śmiało mogę zejść do 10 stopni (~70cm), co zrobiłem. Pokazał mi
    oświadczenie od Blach-Polu (producent mojego pokrycia), gdzie pod
    warunkiem odeskowania i położenia papy pod blachą, dadzą gwarancję nawet
    do 8 stopni (a na stronie że produkt wymaga min. 15 stopni).

    Ostatecznie postęp prac na wczoraj wieczór wygląda tak.

    https://i.ibb.co/HxM5Htg/WP-20240528-19-30-11-Pro.jp
    https://i.ibb.co/VJSdxVV/WP-20240527-18-25-59-Pro.jp

    Zeszło trochę z tym, bo sam robię a gabaryty materiału - przyznam - mnie
    trochę przytłoczyły. Najpierw wnieść belkę, zrobić przymiar, znieść,
    wyciąć zamek, wnieść ponownie...

    Takie symboliczne 6mm, belka ma 14cm, ale że się nie znam to nie
    chciałem za cienko. Z resztą tak wygląda ładniej.

    https://i.ibb.co/4dsYYqM/WP-20240529-10-08-29-Pro.jp

    Dałem pod wszystkie stopy 1cm twardą gumę - taką co pod legary
    sprzedają. Jak dla mnie to śmierdziały po rozpakowaniu prasowaną oponą,
    ale lepiej tak niż na betonie mi się wydaje.

    https://i.ibb.co/Wchpjtt/WP-20240529-10-07-40-Pro.jp

    Myślisz że po jednym wkręcie ciesielskim 220cm x 8mm na łączenie
    belka-słup wystarczy? Wydaje się że ładnie dociągnęły. Z resztą, belkę
    ze słupami będą jeszcze miecze trzymać. To co najmniej po dwa łączenia
    takimi wkrętami na słup wyjdzie.

    https://i.ibb.co/YTVkpZR/WP-20240529-10-08-49-Pro.jp

    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz