    From: "capitan" <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zagrożenie piorunem ?
    Date: Mon, 25 Jun 2012 18:54:40 +0200

    news:syllg1iawz8g.c7z8amqssuyk.dlg@40tude.net...

    > Jeżeli jest to jedyna instalacja odgromowa w okolicy, to będzie ściągać
    > wszystkie pioruny z tejże okolicy, a w każdym razie zwiększy
    > prawdopodobieństwo - tak nam powiedział facowiec od odgromień i dlatego
    > NIE
    > zdecydowaliśmy się jednak. Nikt w okolicy nie ma odgromnika, jest on tylko
    > na kosciele i tam właśnie ciągle walą pioruny podczas burz.

    Bzdura, bzdura, bzdura.
    Gratuluje fachoffca, ciekawi mnie jego
    numer świadectwa kwalifikacji (może być E lub D) zgodnie z prawem
    budowlanym.
    Ja mam wykształcenie kierunkowe i nie zgadzam się z tym bo
    instalacja ma na celu ochronę tzn. najwyższy punkt
    budynku (instalacja) przyjmuje potencjał ziemi.
    Wszystko określa norma PN. Wyładowanie to zjawisko losowe, nastąpi tam gdzie
    znajdzie
    najdogodniejasze warunki przepływu to jest
    ok. 30 00000000000 V (a może więcej bo nikt tego jescze nie zmierzył).
    Skoro nikt nie ma instalacji to znaczy że brak wiedzy na temat lub
    zacofanie.
    Skoro wali tylko w kościół tzn. że proboszcz jest "nie godzień
    i ma nie czyste summienie oraz intencje wobec parafian".
    Instalacja odgromowa to nie magnes i nie może ściągać.
    Na moim domu jest instalacja wykonana przez firme świadczącą usługi
    instalacyjno-elektryczne, jesgo właściciel posiada uprawnienia "D" (dozór).
    Wykonuje się instalację, pomiary i dokumentację w postacji szkiców i
    protokołów z pomiarów.
    Kontrolne pomiary wykonuje się co 5 lat.
    Tyle słów oświecenia.
    Jeśli się nie zdecydowaliście to czekacie na wyładowania (wiosenne są
    najgorsze)
    a to powoduje pożar.

    Pozdrawiam
    c_apitan