  • Data: 2013-12-09 11:46:05
    Temat: Re: Zapowietrzony grzejnik drabinkowy
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:52a44f75$0$2174$65785112@news.neostrada.pl...

    > Witam,
    > Problem dotyczy drabinkowego grzejnika łazienkowego z doprowadzeniem
    > bocznym i poziomymi rurkami. W grzejniku dolne rurki praktycznie nie
    > grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
    > pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny
    > za radę?

    Skąd taki wniosek, że jest zapowietrzony?
    Grzejniki często bywają chłodne na dole, zwłaszcza jeżeli jest przy nich
    zawór termostatyczny.
    Grzejniki odpowietrza się zawsze na górze, ponieważ zawsze powietrze w
    instalacji gromadzi się w najwyższych punktach. Tak więc
    "odpowietrzanie" na dole jest bezcelowe.
    Czesto też słabe grzanie grzejnika wynika z przydławienia obiegu wody
    poprzez ten grzejnik. Powodem takiego przydławienia nogą być: zapchanie
    się któregoś z zaworów, złe skryzowanie, źle wykonany obieg grzejnika,
    zbyt małe odkręcenie zaworu powrotnego.
    Zakładam, że przy grzejniku jest zawór termostatyczny i umiesz się nim
    obsługiwać?
    Piszę to, bo już mi się zdarzało jechać do klientów, którzy "nie tykali
    się głowicy zaworu termostatycznego, żeby czegoś nie zepsuć". :)