eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
  • Data: 2014-06-24 00:16:30
    Temat: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 23 czerwca 2014 23:16:54 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    to opłaci;) Slavo pewnie z jakąś ofertą niedługo tu zagości;)

    > Przeciez juz pokazywal mi sie zdaje :))
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Jak popatrzysz że 200 złotych to wychodzi że się opłaci. Zwrot w 4 lata. Idzie
    wytrzymać. Dostawa 5 dych. To już 5 lat. Bateria jest goła. Jakaś podstawa by się
    przydała. Żeby nadążała za Słońcem bo tylko taka ma sens. Sterownik jest na Allegro.
    Stówka i robi się 7 lat. Podstawa obrotowa ze dwie stówki siłownik do niej też dwie.
    7+8=13lat. Jak to wszystko skompletować to można grzać bojler. Ale w bojlerze
    potrzebna grzałka żeby byłą dopasowana elektrycznie do ogniwa. Bo na zwykłej jaka
    jest bojlerze to 2/3 się nie wykorzysta. Co z tego że ogniwo da 3A jak grzałka
    odbierze 1A na 30 omach. Przy trzydziestu watach nie ma mowy o grzaniu bojlera. Przy
    stu też nie ale wolniej będzie stygł. Oczami wyobraźni widzę jak ktoś idzie do sklepu
    i mówi ze chce grzałkę 100W zasilaną z baterii słonecznej 100W do bojlera. A
    sprzedawca pyta czy końcówki na konektorki, śrubki czy do kostki. Na indywidualne
    zamówienie zrobią taką grzałkę. Z dwie stówy czyli 4 lata 4+13=17 lat. To może
    inaczej. Niech ładuje akumulator i żeby światło było gratis. Potrzebny akumulator
    trakcyjny ze 100Ah. Tysiaczka za taki trzeba dać. I to nie za model z wysokiej półki.
    Żywotnośc takiego akumulatora poprawnie eksploatowanego 10 lat. Tysiąc to 20 lat.
    13+20=33lata amortyzacji ale jeszcze nic się nie oświetli. Najprościej podłączyć się
    pod istniejącą instalację oświetleniową w domu. Bo jak by na 12V całe światło zrobić
    to trzeba przewody na sporo grubsze wymienić. Kucie ścian, żona w życiu się nie
    zgodzi. Potrzebna przetwornica do ładowania akumulatora. Pewno kilka stówek. I
    jeszcze jedna co z 12V zrobi 230 do żarówek. Ta będzie tańsza bo chińszczyzny sporo.
    150 zyli na przykład, czyli 3 lata. Czas amortyzacji baterii za 200 złotych z
    niezbędnym osprzętem nie licząc napraw i wymiany zużytych części to od 20 do 40 lat.
    To jak takie baterie darmo będą to też nie ma idei.