  • From: "R_SZ" <g...@a...ru>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasilanie kotłowni - dodatkowa skrzynka elektryczna
    Date: Mon, 8 Nov 2010 10:33:14 +0100

    > Do kotłowni mam doprowadzony kabel 3 x 2.5 i pierwotnie miała być cała
    > kotłownia na jednym bezpieczniku, ale...
    Mniejszy lub większy błąd, mogłeś doprowadzić 5x2,5 i mieć teraz możliwość
    np: przełączania urządzeń na inną fazę, gdy zabraknie tej jednej jedynej.
    Mogłeś wyjechać na ferie i zostawić kotłownie pod napięciem, reszta OFF.

    > Pomyślałem żeby w kotłowni zainstalować dodatkowo jakąś skrzynkę w której
    > zrobie osobne bezpieczniki na:
    > 1. kocioł
    > 2. hydrofor
    > 3. stacje uzdatniania wody
    > 4. pozostałe gniazdka.
    2. Hydrofor jednofazowy i tylko jednofazowy.
    Z własnym zabezpieczeniem czy zabezpieczenie w skrzynce: wyłącznik
    silnikowy, stycznik....

    > Poza tym pomyślałem że wszystkie pompy, kocioł itd. czyli urządzenia które
    > są podłączane na sztywno podłączam w tej właśnie skrzynce, na sztywno.
    > Czy to dobra rozwiązanie? Czy tak też robicie? Czy może nie ma co sie
    > bawić w takie coś tylko wyprowadzić normalne gniazda?
    Normalne ganiazda, każde na osobnym bezpieczniku. Aż 4 zabezpieczenia.
    Kwestia dyskusyjna to dobranie ilości różnicówek do tych urządzeń.
    Awaria - wywalenie np. hydroforu nie spowoduje odłączenia pieca CO o czym
    dowiesz się dopiero po powrocie z ferii zimowych....