eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronieRe: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
  • Data: 2013-07-17 15:11:49
    Temat: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ks5seq$n19$1@node2.news.atman.pl...

    >> i naczynie wzbiorcze.

    Nie "naczynie wzbiorcze" tylko naczynie przeponowe. Proszę nie mylić
    tych naczyń, ponieważ całkiem inna jest ich budowa i całkiem inne
    przeznaczenie.

    > Nie mam zaworu zwrotnego do wodociągu. Czyli wodociąg działa jak
    > naczynie ...

    Ty się budujesz czy remontujesz?
    Zawór zwrotny tzw. antyskażeniowy należy zakładać obowiązkowo. O ile w
    starych domach nikt jeszcze nie zmusza do montowania tych zaworów o tyle
    nowy dom po prostu nie przejdzie odbioru

    > Swoją drogą doczytalem że naczynie w cwu stanowi idealne warunki do
    > rozwoju bakterii - mały przepływ, ciepło ale nie gorąco.

    I dlatego zawór zwrotny przy zasobniku być powinien, ponieważ ciepła
    woda bedzie się cofać do instalacji wody zimnej, gdzie znajdzie sobie
    miejsca rzadko używane i tam będzie sprzyjać rozwojowi bakterii
    Legionelli, które powędrują sobie do wylewek wraz z wodą zimną.
    Legionella trudno si9ę rozmnaża przy temperaturze wody wodociągowej
    15-20 stopni, ale za to przy 30-40 to jest dla niej raj.

    No to od strony wody zimnej:
    1. Zawór odcinający
    2. Zawór zwrotny
    3. Zawór bezpieczeństwa