eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie › Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 19 Jul 2013 09:14:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może
    pracować też po ciepłej stronie
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 19 lipca 2013 16:56:07 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Pewnie doczytal jakies zalecenia dot. wykonywania INSTALACJI, a nie budowy
    >
    > samego zaworu zwrotnego. Bo przeciez wystarczy dokrecic kawalek rurki i
    >
    > juz mamy zawor bezpieczenstwa ktory konczy sie zgodnie z prawem ;)
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Do zaworu bezpieczeństwa ma się nie dać nic dokręcić. Co nie wyklucza jakiś
    szczególnych przypadków gdzie to jest dopuszczalne. Nad instalacjami ciśnieniowymi od
    pewnego ciśnienia nadzór ma Dozór Techniczny. Każda instalacja ciśnieniowa musi być
    odebrana przez Dozór Techniczny. A elementy użyte do jej budowy muszą mieć
    dopuszczenie do używania wydane przez Dozór techniczny. Stąd PDF z dopuszczeniem
    zaworu mającym gwint na wylocie. Zawór z gwintem na wylocie to pół zaworu
    bezpieczeństwa. Do kompletu potrzebuje wkręcanej końcówki uniemożliwiającej
    podłączenie przez użytkownika czegokolwiek z korkiem włącznie. Może być sytuacja że w
    instalacji są substancje mogące skazić środowisko. Wtedy można do zaworu
    bezpieczeństwa na sztywno połączyć kolejne elementy instalacji zapobiegającej
    skażeniu środowiska. Ale nie można podłączyć do niego pionowej rury o długości 10
    metrów ze swobodnym wylotem u góry. W zabezpieczeniach bierze się pod uwagę najgorszy
    przypadek. W pionowej rurze może się znaleźć czynnik i jego ciężar spowoduje inne
    ciśnienie zadziałania zaworu. Bóg kiedyś rozdał ludziom lejki. Większość zaczęła
    oglądać Świat patrząc od szerszej strony. Tylko nieliczni patrzyli i patrzą od strony
    węższej i widzą więcej. To oni wymyślają przepisy i rozwiązania mające zapewnić
    bezpieczeństwo dużo liczniejszej grupie głupich ludzi. Instalacja której
    użytkownikiem jest człowiek bez żadnych kwalifikacji, a takimi są instalacje w domach
    i mieszkaniach, brak możliwości podłączenia na stałe do zaworu bezpieczeństwa jest
    kluczowe zw względu na bezpieczeństwo. Czy można cokolwiek podłączyć pod zawór
    bezpieczeństwa przy sprężarce z marketu. Nie można, nie da się. Czy można cokolwiek z
    wyjątkiem plastikowego wężyka podłączyć pod zawór bezpieczeństwa w jaki wyposażony
    jest bojler dostępny w sklepie. Nie można. Nie piszę tutaj żeby jakiegoś nadętego
    puzona pzrekonać. Idioty nie da się przekonać. Ale jak jedna osoba przeczyta, pomyśli
    i jak będzie kupowała zawór bezpieczeństwa to wybierze taki jak pisałem, albo każe
    sobie podać odpowiednią końcówkę, przypilnuje Dyjora żeby taką końcówkę zamontował.
    To odniosłem sukces i nie pisałem po próżnicy. To co oponenci piszą koło chuja mi
    lata. Troche dla zasady ich powkurwiqam. Jak piszę to liczę na tych co przez lejek
    patrzą z innej strony niż Dyjor ze swoją bandą przymułów bagiennych.