eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie › Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <ktsqft$tis$1@news.task.gda.pl>
    <5201f693$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5202c2a5$0$1460$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    Subject: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może
    pracować też po ciepłej stronie
    Date: Thu, 8 Aug 2013 08:06:34 +0200

    news:173b8b29-d210-41f7-9eb4-69a4f6783036@googlegrou
    ps.com...

    > Zawory z dziurką były w czasach kiedy ojcu z jajka na jajko
    > przeskakiwałeś.
    > Były, bo w pierwszym bojlerze jaki kupiłem taki był.

    Pieprzysz głupoty.
    Aż tak dużo starszy ode mnie nie jesteś i bajeczki, "że kiedyś" to sobie
    możesz wsadzić wiesz gdzie...

    > Teraz są inne.

    Jakie są?
    Wyjaśnij nam jakie są i podaj wiarygodne źródło swoich rewelacji.
    Pisałeś wcześniej, że specjalnie się je tak buduje, żeby woda mogła się
    cofać.
    Ja, Marek i większość grona na tej grupie jest przekonana, że są to
    tylko twoje, wyssane z palca "banialuki".
    Skoro wiesz, że masz rację to dlaczego nie potrafisz wskazać
    jakiegokolwiek, wiarygodnego źródła?
    Wskazał byś i udowodnił, że masz rację, my byśmy ciebie przeprosili,
    powiększylibyśmy swoją wiedzę w tym temacie, a ciebie zaczęli uważać za
    gościa, który ma wielką wiedzę i szanować.
    Wybacz, ale dla mnie śmieszne jest, żebym przeszukiwał w nieskończoność
    internet, aby udowodnić sobie, że głupek ma rację. Ani to w moim
    interesie, ani to zgodne z moją wiedzą, którą śmiem twierdzić posiadam w
    tym zakresie dużo większą niż ty.

    > Ich opis i dane techniczne nie są tajemnicą państwową. Jeśli bez
    > problemów znalazłem to znajdzie go każdy.

    Tylko jakoś dziwnie nikt inny nie może znaleźć rewelacji, o których ty
    piszesz.

    > Dla mnie nie jest ważne że jakiemuś idiocie coś udowodnię.

    Póki co to tylko z siebie robisz idiotę.

    > Ważne jest ze mam rację i jest to potwierdzone w opisie zaworu.

    Argumentacja: "kogutek ma rację, bo kogutek zwasze ma rację" :)
    Wskaż ten opis, gdzie napisane jest, że "zaworki posiadają dziurki lub
    że zawór jest tak zbudowany, aby woda mogłą się cofać".
    To, że zaworki częściowo przepuszczają nie jest żadną tajemnicą, ale nie
    wynika to z celowego zaprojektowania takiej konstrukcji, która ma
    przepuszczać (tak jak to ty twierdzisz), lecz z niedoskonałości
    konstrukcji i materiałów oraz praw fizyki (np. bezwładność). Z założenia
    zaworki mają nie przepuszczać wstecz ani kropli tyle, że technicznie
    jest to prawie niemożliwe do osiągnięcia. W praktyce podczas pracy
    zaworka mikroskopijne ilości wody się cofają. Jednak nie są to ilości
    wody, o których ty pisałeś tzn. ilości, które muszą odpłynąć z bojlera,
    aby skompensować wzrost ciśnienia w bojlerze na skutek rozszerzalności
    cieplnej wody. Z resztą jakość zespoolonych zaworków (zwrotny +
    bezpieczeństwa) do bojlera jest tak niska, że po kilku miesiącach pracy
    w układzie, zaworki zwrotne po prostu przestają prawidłowo działać.
    Dlatego też mądrzejsi instalatorzy zakładają oddzielne zaworki zwrotne i
    bezpieczeństywa, których jakość jest znacznie wyższa.