eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie › Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 8 Aug 2013 00:26:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może
    pracować też po ciepłej stronie
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 08:36:39 UTC+2 użytkownik Tadeusz Jerzy Korsak
    napisał:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > Nie mam w instalacji zaworu zwrotnego na wejściu wodociągu więc
    >
    > cisnienie w teorii nie przekroczy ciśnienia wody w sieci.
    >

    > Dawno, dawno temu, restauracja na parterze mojego budynku miała boiler
    >
    > elektryczny do zmywania naczyń.
    >
    > W instalacji boilera nie było zainstalowanego zaworu zwrotnego.
    >
    > Pewnej nocy termostat boilera się zaciął i boiler zaczął gotować "w sobie"
    >
    > wodę.
    >
    > Para wypchnęła wrzątek do instalacji zimnej wody budynku, i w moim

> [...]

    I dlatego teraz do każdego bojlera producent w fabryce przykreca zawór będący
    połączeniem dwóch zaworów. Zaworu bezpieczeństwa i zaworu zwrotnego o odpowiedniej
    charakterystyce. Gdyby zawór zwrotny był bezwzględnie szczelny to przy każdym
    podgrzewaniu wody z zaworu bezpieczeństwa kapała by woda.