  • Data: 2010-01-04 16:34:16
    Temat: Re: Zbiornik na ciepłąwodę ogrzewany słońcem na dachu.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:hhta11$5cd$1@newsread1.aster.pl...

    > Pytającemu zdaje się chodzi o system powszechnie stosowany wkrajaś
    > śródziemnomorskich. Jakos nie zauważyłem tam masowego wymierania.

    Tyle, że tam jest większe nasłonecznienie, a dzięki temu temperatura w
    zbiorniku utrzymuje wyższą temperaturę.
    W naszym klimacie bardzo trudno jest użyskać temperaturę w takim zbiorniku
    powyżej 50stC.
    Najbardziej optymalny zakres temperatur dla namnażania bakterii legionelli
    to 25-46stC.
    Utrzymując temperaturę wody powyżej 50stC powodujemy, ze bakterie legionelli
    się nie namnażają.
    Natomiast giną w temperaturze powyżej 55stC.