    From: rrr <r...@o...rrr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Date: Fri, 09 Mar 2012 08:55:10 +0100
    To: Plumpi <a...@a...pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > Bo nie był wcześniej na sprzedaż.

    > Wręcz przeciwnie. Jestem zbyt biedny, żeby sobie pozwolić na trzymanie
    > kasy w skarpecie czy też utrzymywanie panów prezesów banków.
    > Ty zapewne wolisz trzymać pieniądze w banku na lokatach, których
    > oprocentowanie nawet nie jest w stanie pokrywać stopy inflacji? :)

    Nie. Ja wolę przepuszczać pieniądze na przyjemności moje, żony i
    dziecka, bo nie wiem ile będę żył. Więc wielkich oszczędności nie robię.

    > Kto Ci powiedział, że ten system kosztował kilkadziesiąt tysięcy?
    > Ja tylko twierdzę, że wykonanie systemu jaki chce autor wątku za 1500zł
    > jest mało realne.

    A gdzie napisałem, że twój system tyle kosztował ?
> [...]
    > przekraczał 5 tys. zł. (koszty materiałowe). Ale na litość ... nie
    > opowiadajcie, że jesteście w stanie taki zmontować za 1500zł czy
    > kilkaset złotych, bo to nie jest prawda. Zajmuję się automatyką i tego
    > typu systemami. Wiem ile co kosztuje i wiem też co jest potrzebne do
    > uruchomienia takiego systemu. Wielu tu na grupie pisze o jakimś module
    > pseudo-sterownika za kilkaset zł, ale to jest dopiero początek wydatków
    > pieniężnych na taki system, aby ten sterownik nie był tylko i wyłącznie
    > kolejnym, zbytecznym przedmiotem w szufladzie biurka.

    Ale kolega napisał konkretnie czego chce i jemu nie jest potrzebna
    symulacja wycia psa w zależności od fazy księżyca, tylko system
    załączający ogrzewanie i włączający symulację obecności. Jeśli ma w
    miarę sensownie zrobioną elektrykę, gdzie została zaprojektowana
    możliwość symulacji domowników, to jego problem jest banalny i nie
    potrzebuje wydawać 5000 zł tylko maksymalnie 1000. Za 1500 będzie to
    wypas. Choć nie ukrywam, że dobrze by było wiedzieć czym dysponuje już
    teraz.

    pozdrawiam
    rafał