eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZnalazłem nietypowe miejscie na zbiornik akumulacyjny. › Re: Znalazłem nietypowe miejscie na zbiornik akumulacyjny.
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Znalazłem nietypowe miejscie na zbiornik akumulacyjny.
    Date: Thu, 26 Apr 2012 11:30:53 +0200

    Dnia 26-04-2012 o 10:18:29 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > U mnie termometr w zakrytym kanale w najtęższe mrozy wskazywał 8-10stC a
    > w garażu ponad kanałem bywało wtedy 4-6stC
    > Średnia temp gruntu przyjmę 10stC.
    > Średnia temperatura w zbiorniku 40stC
    > Powierzchnia obudowy styropianowej mierząc od środka zbiornika 16,71m2
    > Syrodur lambda 0,035. Dla d=10cm U=0,35
    >
    > Straty wyniosą więc około 175W czyli 4,2kWh na dobę.
    > Czy to dużo? A gdyby jednak, to zwiększyć grubości izolacji do 20cm i
    > mamy już mniejsze straty bo 1,596kWh na dobę. Ale koszt styroduru
    > zwiększy się dwukrotnie.
    Ale po co styrodur? zwykły tzn podłogowy styropian wystarczy, mógłbyś się
    dopasować nim do wymiarów koszy z zbiornikami 1m3 które tanio mozna kupić,
    pakując 3-4 takie kosze masz ładny zbiornik, w ostateczności same
    zbiorniki bez kosza,
    w końcu napór wody nie będzie aż taki duży i ta wanna betonowa pewnie go
    utrzyma
    styropianem po bokach dopasować się do szerokości kanału.

    --
    Pozdr
    JanuszK