  • Data: 2017-11-29 21:13:26
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris pisze:

    > U mnie dużo bo robiłem ok 150m przyłącza
    > 1. 150m rury po 2zł/mb- 300zł.
    > 2. Wykop i zasypanie 500zł
    > 3. Wynajęcie zagęszczareki na 1 dzień- 50zł
    > 4. "Wanna" żwiru na podsypke- 300zł
    >
    > PKT 2,3,4 rozłożone na dwie osoby(ja i sąsiad) i dotyczy również kanalizacji
    > Więc gdybym kanalizy nie robił to przyłacze wody kosztowałoby mnie z 1500zł
    > max Ale ja 150mb robiłem
    >
    > 1mb rury pe to ok 2zł.
    > W standardowym 10-20metrowym przyłączu wykop pod rure szpadlem w jedno
    > popołudnie zrobisz

    W 1991 roku podłączałem gaz. Od przyłącza w granicy działki zrobionego
    rok wcześniej wraz z ulicznym gazociągiem. Najpierw projekt. Musiałem
    sam zrobić szkic z natury, bo dom stary, bez planów. Potem naniosłem
    na to kreski, gdzie chciałbym mieć gazrurki. Projektant to podpisał,
    przybił pieczątke, przybił piątkę i wziął tyle, co za pół litra z dobrą
    zagrychą. Polecił wykonawcę. Ten wykopał rów, powkładał i pospawał rury,
    cały dzień mu to zajęło. Następnie wystawił rachunek. Zastanawiałem się,
    czy nie zapomniał dopisać na końcu jednego zera, płaciłem z przyjamnością.

    Potem przyszło do "inwentaryzacji powykonawczej". Przyszli geodeci,
    zapytali gdzie mniej więcej ta rura jest, zrobili jedną prostą kreskę
    na mapie i zażyczyli sobie... prawie dwa razy tyle, co poczciwy gazownik.

    Z kanalizacją (w roku 2005) było już inaczej. Musiał być projekt w grubej
    teczce, gdzie opisano technikę kopania dziury w ziemi, zasypywania jej,
    zagęszczania piasku itd. To był główny element budżetu, koszt rurek przy
    tym był niczym. I nie dało się taniej. Jakieś 4-5 tysięcy za kilkanaście
    metrów.

    --
    Jarek