  • Data: 2012-05-04 12:34:15
    Temat: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:a4dc7b22-c8b2-4442-a7dc-e11c51f70e56@y11g2000vb
    n.googlegroups.com...

    >Mam świadomość,
    Ja jak zmierzę przeciętny zasilacz impulsowy bez obciążenia to mi wychodzi
    przykładowo 232V 0,02A ale cos fi 0,06. Gdyby nie uwzględnić cos fi to
    zupełnie co innego wychodzi, prawda?

    Zwykłym miernikiem mierząc napięcie i prąd bez znajomości cosinusa nie ma to
    sensu. Musisz uwzględnić cosinus gdyż płacisz w rachunkach za moc czynną a
    moc bierna cię nie interesuje. Interesuje ona energetyków bo grzeje im
    przewody :)

    >Zwracam tylko uwagę na problem. Od lat obserwuję zwiększające się
    >zużycie energii elektrycznej w domu - niby żarówki energooszczędne etc
    >a tu ni jak zejść z zużyciem. Tylko gadżetów w domu przybywa....

    Są akurat teraz w lidlu watomierze które mierzą co trzeba. Kup sobie, warto,
    to tylko niecałe 40zł. Porównywałem jego wskazania z miernikiem mocy i
    powiem że dość przyzwoicie poprawnie to to wskazuje.

    Marek