  • Data: 2015-10-29 11:01:15
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-29 o 07:46, Budyń pisze:

    > czesci mieszkalnej domu :)

    3 godzinnych przerw a potem daje czadu.

    > a przy sterowaniu w oparciu o temperature powietrza zamiast raz mocno palnac co 3
    godziny mam krótkie odpalenia co godzine mniej wiecej.

    Nie chodzi tyle o odpalenia a o czasy rozgrzewania posadzki i studzenia.
    A to wiaze sie z gorsza reakcja na zmiany warunkow na zewnatrz. Jak do
    tej pory zauwazylem tylko jeden mankament takiego sposobu ogrzewania.
    Tym mankamentem jest duzy wiatr na zewnatrz, ktory wychladza dom bez
    reakcji automatyki.

    > a to niby dlaczego? Jesli w chłodnym pomieszczeniu mam 20 stopni a w cieplejszym od
    słonca 22, a woda grzewcza jakies 35 to ciepło jest oddawane z technicznego punktu
    widzenia tak samo w jednym i drugim. Tu nie ma mechanizmu samoregulacji.

    Jest, bo posadzka nigdy nie osiaga temp. wody. Sa ku temu ograniczenia
    normatywne.

    > szukalem jakiejkolwiek zalety twojego systemu - ale zgoda ze ten efekt jest
    znikomy. No to twój system nie ma zalet :)
    > Wywal tę pompe :-)

    Probowalem juz na on off. Rano miewalem 26 stopni.

    Pozdro.. TK