    From: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zwrot VAT - o co chodzi z tym zapisem
    Date: Fri, 4 Sep 2009 20:50:38 +0200

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości
    news:h7r68f$n99$1@inews.gazeta.pl...

    > Wniosek mozesz skladac jeden na rok. Po 30 czerwca 2008r. nie mozesz
    > skladac juz wnioskow.

    przyprawiles mnie o stan przedzawalowy, bo budowe zaczalem w 2009.
    ktora wersja jest w koncu prawdziwa?????

    http://podatki.pl/sn_autoryzacja/logowanie.php5/arty
    kuly/20_2618.htm?idDzialu=20&idArtykulu=2618

    "Ostatnia nowelizacja, pochodząca z 19 września 2007 r., czyli ustawa z dnia
    19 września 2007 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz
    ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z
    budownictwem mieszkaniowym (Dz. U. nr 192, poz. 1382), wprowadziła do
    omawianej regulacji prawnej zasadnicze zmiany, które weszły w życie z dniem
    1 stycznia 2008 r. Do najważniejszych z nich należy przedłużenie
    obowiązywania ulgi na czas nieokreślony przy jednoczesnej zmianie limitów
    odliczeń z jednorazowych do limitów okresowych - pięcioletnich.

    Zgodnie z przepisami ustawy w brzmieniu aktualnie obowiązującym, (tj. od 1
    stycznia 2008 r.), zwrot dotyczy wydatków poniesionych i udokumentowanych
    fakturami wystawionymi od dnia 1 maja 2004 r. na zakup materiałów
    budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2004 r. były opodatkowane stawką
    podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004 r. są
    opodatkowane podatkiem VAT w wysokości 22%.

    Stosownie do art. 2 ustawy, zwrot dotyczy wydatków poniesionych i
    udokumentowanych fakturami wystawionymi od dnia 1 maja 2004 r.

    Jak widać, w wyniku nowelizacji, ustawodawca wyeliminował datę 31 grudnia
    2007 r. jako datę zamykającą okres, w którym poniesienie wydatków związanych
    z budownictwem mieszkaniowym uprawniało do wnioskowania o ich zwrot.
    Możliwość ubiegania się o zwrot przedmiotowych wydatków przysługuje więc
    nadal i nie jest ograniczona w czasie."

    --
    pozdr Z.